حکیم مهر

حکیم مهر و مهربانی کسی نیست جز "حکیم ارد بزرگ" ، در این وبلاگ سخنان حکیمانه و جملات پندآموز حکیم را تقدیم شما هم میهنان می کنم - منبع جملات حکیم کتاب سرخ می باشد .

حکیم مهر

حکیم مهر و مهربانی کسی نیست جز "حکیم ارد بزرگ" ، در این وبلاگ سخنان حکیمانه و جملات پندآموز حکیم را تقدیم شما هم میهنان می کنم - منبع جملات حکیم کتاب سرخ می باشد .

نقد داورى بازی استقلال و پرسپولیس


 
داور دو پنالتى براى استقلال نگرفت

پرویز سیار

دیدار سخت و حساسى بود. این دیدار مثل همیشه به خاطر حساسیت طرفداران دو تیم و مسائل جانبى که دارد، سخت و پربرخورد برگزار شد اما داور این بازى در نیمه اول اشتباهات متعددى داشت. او چهار اخطار در نیمه اول به عنایتى، قربانى، کاظمیان و فکرى داد اما در طول همین نیمه باید خیلى زودتر به فکرى به لحاظ اعتراض به تیم داورى اخطار مى داد. همچنین به کاظمیان به دلیل کشیدن پیراهن بازیکن حریف باید یک اخطار دیگر مى داد.
در صحنه اى که سیاوش اکبرپور پشت محوطه جریمه خودشان پاى مامانى را زد، باید به او اخطار مى داد و نیز به مامانى به دلیل ضربه زدن به صورت اکبرپور در همین صحنه باید کارت قرمز مى داد. او در دقیقه ۴۲ دیدار براى استقلال یک ضربه پنالتى مسلم را نگرفت که کارشناس تلویزیون نیز آن را تأیید کرد اما در این صحنه مدافع پرسپولیس در حالى که نتوانست توپ را از مهاجم حریف بگیرد، با ران تعادل مهاجم را به هم زد. این داور کویتى در طول دیدار ده بار خطاهاى دو تیم را نگرفت. در حالى که برخى کارشناسان معتقد بودند فلورین مایر که دربى را قضاوت کرده بود، با سوت هاى متعدد سرعت بازى را گرفته بود اما این داور در صحنه هایى که هیچ جاى آوانتاژ نداشت، از صحنه هاى خطا چشم پوشى مى کرد تا سوت کمترى زده باشد. در دقیقه ۶۲ بازى نیز در محوطه جریمه پرسپولیس روى سیاوش اکبرپور خطا کردند که داور کویتى این پنالتى را نیز نگرفت.

پنالتى نبود
منوچهر نظرى

با اینکه در این دیدار دو تیم از لحاظ امتیازى فاصله زیادى با هم داشتند اما این بازى حساسیت هاى خود را داشت و به همین دلیل دو تیم با قدرت با هم جنگیدند و خطاهاى پى در پى انجام دادند. داور کویتى به خاطر داشتن سابقه داورى در جام LG با فضاى قضاوت کردن در این ورزشگاه آشنا بود. در نیمه اول از چند اخطار چشم پوشى کرد تا یازده نفر دو تیم را در زمین حفظ کند اما در نیمه دوم قضاوت بهترى را داشت.بازیکنان نیز در نیمه دوم آرام تر بازى مى کردند و درگیرى هاى فیزیکى کمتر شده بود. در هر صورت او داور ششدانگى نبود ولى در نمره نظارت داورى مى توانست نمره قبولى بگیرد. در دقیقه ۴۱ روى صحنه مشکوک به پنالتى داور درست تصمیم گیرى کرد و هیچ خطایى در محوطه جریمه پرسپولیس روى مهاجم آبى پوش اتفاق نیفتاد.


فنایى: داور یک پنالتى استقلال را نگرفت!

کارشناس داورى کشورمان مى گوید: با توجه به شدت برخورد دو بازیکن، در دقیقه ۴۱ داور بایستى یک پنالتى به سود استقلال مى گرفت و شاید بتوان گفت داور یک پنالتى به استقلال بدهکار شد.
محمد فنایى با اشاره به دیدار تیم هاى استقلال و پرسپولیس توضیح مى دهد: دو بازیکن در محوطه جریمه به نحوى درگیر شدند که منجر به از صحنه خارج شدن مهاجم بود و این مسأله براساس قانون داورى، پنالتى را در پى داشت. بى احتیاطى مدافع در مقابل مهاجم تحت هر شرایطى خطا است و به نظر من داور کویتى به بازیکنان استقلال یک پنالتى بدهکار بود.فنایى با اشاره به اعتراض بازیکنان استقلال مى گوید: حتى اگر داور اشتباه بزرگ ترى را نیز مرتکب شده باشد، بازیکنان حق اعتراض ندارند و به همین دلیل اعتراض محمود فکرى مستحق کارت زرد بود.
وى در مورد داورى داور کویتى مى گوید: این داور به راحتى از کنار برخى خطاها مى گذشت. البته این گونه حرکات بازى را زیبا مى کند اما در مواقعى بازى از کنترل داور خارج مى شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد