نظریه قاره کهن + نقشه + فیلم

نظریه قاره کهن به ساده ترین زبان ، پس فیلم کوتاه را در لینک های زیر ببینید :

https://www.aparat.com/v/F0XK9

https://www.youtube.com/watch?v=5Zt-5Aqus6k&feature=youtu.be

 

قاره کهن, حکیم ارد بزرگ خراسانی ، نظریه قاره کهن, ghareh kohan, hakim orod bozorg

 

نظریه قاره کهن بهترین راه برای مقابله با تجزیه طلبی / افشین عباسی 1388

بررسی جالبی دیدم از جناب آقای افشین عباسی در مورد نظریه قاره کهن که تقدیمتون می کنم :

 

افشین عباسی :  این روزها افکار بسیاری از جوانان معطوف به اندیشه های "حکیم ارد بزرگ" (Hakim Orod Bozorg ) اندیشمند نامدار کشورمان است . برای آنهایی که اهل مطالعه هستند و چند چون افکار ، مسلما نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ ذهنشان را بیش از هر چیز دیگر به خود مشغول نموده است .به طور خلاصه اگر بخواهیم در مورد نظریه قاره کهن صحبت کنیم باید بگویم که حکیم ارد بزرگ در آنجا به چرایی وجود قاره ها و چگونگی شکل گیری آنها اشاره می کند و در نهایت پرده از رازی شگرف بر می دارد او می گوید اروپا در زیر سیطره فرهنگ یونان است و در آسیا دو بخش فرهنگ چین و عرب دایه دار میدان هستند حال آنکه تمدن ایران باستان با این که حوزه تمدنی بسیار بزرگتر و غنی تری داشته است اما بخاطر بذر استعمار و خود خواهی بعضی از کشورها کم رنگ شده است . کشورهای محدوده قاره کهن عبارتند از : قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، شمال باختری هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، پاکستان ، ایران ، عراق ، ترکیه ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، نیمروزی ترین (جنوبی ترین ) بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا نیمروز اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان  .

او معتقد است این حوزه که شامل بیست کشور می شوند باید تحت عنوان قاره کهن گرد هم آیند . البته ریشه بحث حکیم ارد بزرگ حماسی و تاریخی است . او در بخشی از نظریه خود چنین می گوید:

اگر به پیشینه فر و شکوه کشورهای قاره کهن نگاهی بیفکنیم خواهیم دید همه ما خویشاوندانی بسیار نزدیک هستیم به نیرنگهای گوناگون از هم بدور افتاده ایم و بدبختانه امروز هر یک سنگی به سینه می زنیم .

بی هیچ بزرگ نمایی استاد فردوسی والاترین خدمت را در همگرایی این سرزمین به خرج داده است . در اثر جاودانه او می خوانیم که فریدون پادشاه اساطیری سه فرزند داشت به نامهای تور و سلم و ایرج .

تور را به خاور (سرزمین امروزی چین ) و فرزندی را به باختر کشورش که اروپا باشد فرستاد و مرکز فرمانروایی خویش که قاره کهن است را به ایرج ، پاک ترین فرزندش سپرد . جالب است که بدانید نخستین کسی که از این میان کشته می شود همان ایرج است!
او با نیرنگ برادرانش در خاور و باختر کشته می شود . و گویا این آرزوی دیرین سلم و تور امروز به بار نشسته است !!!

فرزندان ایرج هنوز نتوانسته اند سرچشمه خرد جهان را در قاره کهن همگن کنند.

بزرگترین تحدیدی که امروزه بر کل منطقه قاره کهن سایه افکنده است بحث تجزیه طلبی است . نمونه های بارز آن در کشورهای پاکستان، افغانستان ، ترکیه ، عراق و گرجستان دیده می شود .

اجرای نظریه قاره کهن این خطر را به کلی از بین می برد و مجموع این بیست کشور را تحت یک قاره همانند قاره اروپا همگن و یکدست می کند .

همه ایرانیان بدنبال دیدن دوباره مجد و عظمت ایران هستند ایجاد این قاره که تنها بر بستر فرهنگ مشترک شکل می گیرد قسمتی از این خواست دیرین را تحقق می بخشد .

دکتر شیوا صولتی در رابطه با نظریه قاره کهن می گوید : به نظر من حکیم ارد بزرگ با این دیدگاه توانسته در حساس ترین مقطع تاریخی از تجزیه کشورهای این ناحیه و خرد شدن در فرهنگهای غیر بومی جلوگیری کند چین در قالب پیمان شانگهای و قراردادهای دو جانبه سعی در حضوری بلند مدت در این منطقه را دارد و از سوی دیگر عربها به جان مردم منطقه افتاده اند با القاعده و شبکه الجزیره ، و از سوی دیگر ، اتحادیه اروپا سعی در اختلاف افکنی در منطقه را دارد . درمان این همه سختی و پلشتی را می توان در این نظریه دید . ایران باید نقش محوری داشته باشد این تنها پیمانی خواهد بود که ما محور اصلی خواهیم بود و اگر ما نباشیم وضع هر روز بدتر از این خواهد شد …

قاره کهن, حکیم ارد بزرگ خراسانی ، نظریه قاره کهن, ghareh kohan, hakim orod bozorg

این همان نکته ای است که من هم به آن اشاره نمودم امروز به خاطر سکوت و شاید عدم توجه نخبگان سیاست خارجی ما منطقه قاره کهن محل نقل انتقالات نظامی و گاها سیاسی شرق و غرب شده است حال آنکه ایران و دیگر کشورهای منطقه می توانند با تعامل بر روی تاریخ و فرهنگ مشترک این جریان را به سود کشورهای منطقه تمام کنند .

دکتر رحمت محمدی در مورد نظریه قاره کهن می گوید : به نظر من این نظریه می تواند یک همگرایی بزرگ در سطح منطقه و همین طور در داخل کشورها ایجاد کند .
به جرات می توان گفت این نظریه برجسته ترین نظر و دیدگاهی است که تا کنون برای مقابله با موج تجزیه طلبی مطرح شده است . حکیم از ریشه ها سخن می گوید ریشه های که هیچ یک از کشورهای منطقه با آن مشکلی ندارند او به زنجیره اتحاد به زیباترین شکل ممکن اشاره می نماید . او بر ما نهیب می زند مبادا گرفتار امپریالیسم شرقی شویم او از ما می خواهد دست به زانوی خویش بگیریم از ما می خواهد در تعاملی مشترک با کشورهای اطراف حقوق تاریخی خویش در سطح جهان را مطالبه کنیم . سخن او برای همه این کشورها نوید بخش و در عین حال می تواند کشورهای شرقی و حوزه جنوب خلیج فارس را به موضع گیری وا دارد . غرب چنانچه در طول تاریخ نشان داده بسیار اندک اما با فکر و منطق پیش خواهد آمد و انتظار نمی رود بتواند در کوتاه مدت بر پتانسیلی که به این شکل آزاد می گردد غلبه کند . پیدایش نظریه قاره کهن باعث ایجاد غرور ملی و جلوگیری از افسردگی جوانان منطقه خواهد شد و خواهد توانست موجب مجد و عظمت کشورمان شود .این حقیر هم با این نظریه کاملا موافقم. امیدوارم با تشکیل قاره کهن به عنوان ششمین قاره جهان ، آینده شکوهمندتری در انتظار کشور عزیزمان ایران باشد .

نظریه قاره کهن برای نقش آفرینی کشور ما به مراتب از گروه بندیهای حال حاضر منطقه ایی کارا تر و مفیدتر خواهد بود پیمان منطقه ایی اکو یا همان سازمان اکو ، پیمان شانگهای و غیره ... هیچکدام نمی توانند همچون اجرای نظریه قاره کهن تضمین کننده منافع ملی ما باشند .
 

 چهارمین حکیم تاریخ کشورمان حکیم ارد بزرگ عملا پیشاپیش دستان تجزیه طلبان را بسته است و از این رو است که باید هر چه زودتر بدنبال تحقق این اندیشه والا شد .

مرداد 1388

قاره کهن / راه ایران جایگزین جاده ابریشم 1387

 

کتاب "جاده ابریشم ، واژه ای استعماری " به بخشی از نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ اشاره دارد که حکیم در آنجا به یادمان می آورد که این جاده نام ایران داشته و نه راه جعلی ابریشم . این کتاب در سال 1387 گردآوری شده است امیدوارم از این مطلب هم خوشتان بیاید




نام کتاب : جاده ابریشم ، واژه ای استعماری


نویسنده : سیمین کوثری با همکاری جمعی از وبلاگ نویسان کشورمان

پیشگفتار :

کتابچه پیش روی شما در دو بخش تهیه شده است ، ابتدا سیر نظری و تاریخی واژه جاده ابریشم نگاشته شده است که در واقع برآیند اندیشه و دیدگاه حکیم ارد بزرگ در ایده و دکترین قاره کهن است .

در آنجا برای نخستین بار نسبت به تکرار و بومی سازی اشتباه واژه جاده ابریشم هشدار داده شده است .

نظریه قاره کهن بخش های بسیار جالب و پند آموزی دارد اما احساس کردم نقد بر واژه جاده ابریشم را می توانم با همکاری وبلاگ نویسان دیگر تبدیل به یک مجموعه مناسب بنمایم خوشبختانه با آغاز و شروع این راه بسیاری از وبلاگ نویسان و علاقمندان ، با نظرات محبت آمیز خویش موجب غنای هر چه بیشتر این مجموعه شدند نظرات آنها که نمایانگر دیدگاه افکار عمومی ست را هم به این مجموعه افزودم چرا که افکار عمومی بزرگترین پشتوانه این گونه حرکت هاست .

در پی می توانید محصول این اقدام مشترک را ببینید .



بخش نخست :

خلیج عربی !

واژه خلیج عربی چه احساسی در ما بوجود می آورد ؟!
عربها می خواهند با کمک دلارهای نفتی خود خلیج فارس ما را بزور خلیج عربی کنند ...
هر چند دیر ! اما بالاخره در مقابلشان قد برافراشتیم .

اما این پایان ماجرا نیست !

جاده ابریشم !

واژه جاده ابریشم چگونه احساسی در ما بوجود می آورد ؟!!!

کشورهای شرق دور همانند چین با فریب کشورهایی دیگر سعی دارند مسیر ایران (به عنوان بستر و رویشگاه اولین تمدن های باستانی ) به شرق و غرب را به نام خود مصادره کنند و عنوان جعلی جاده ابریشم را بر آن نهاده اند .

در صورت پذیرش این حربه آنها ، در قدم بعدی مدعی می شوند تمدن را هم به ما داده اند !

بعید نیست چینی ها هم بزودی ما را ، بربرهای حاشیه ایی خویش بنامند این همان حرفیست که اروپایی ها به کشورهای شرقی خود یعنی حوزه تمدنی ایران می زنند .


راه ایران ، جاده ابریشم ، راه ابریشم ، جاده شاهی ، جاده 
ایران ، قاره کهن ، نظریه قاره کهن ، حکیم ارد بزرگ طراح نظریه قاره کهن ، 
ghareh kohan , hakim orod bozorg

راه ایران


نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ می گوید بیست کشور حوزه تمدنی ایران ( عبارتند از : کشورهای قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، شمال باختری هندوستان ، پاکستان ، ایران ، عراق ، ترکیه ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، جنوبی ترین بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا جنوب اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان ) باید تبدیل به یک قاره شوند ، سرزمینی با عنوان " قاره کهن " .

قاره ایی همانند اروپا با ساختار و انسجامی سازمان یافته ، تا بتواند مجموعه کشورهای حوزه خویش را در مقابل زیاده خواهی های شرق و غرب حفظ نمایند .




قاره کهن /
 نظریه قاره کهن / حکیم ارد بزرگ / اردبزرگ / مجتبی شرکا/ 

بزرگ شیروان / حکیم ارد بزرگ طراح نظریه قاره کهن / hakim orod bozorg

حکیم ارد بزرگ در دکترین قاره کهن خود به صراحت از تبانی شرق و غرب برای بلعیدن حوزه فرهنگی مرکز جهان ( که ایران در قلب آنست) یاد کرده است نظریه او مبتنی بر سخن فردوسی است که می گوید سلم و تور دو فرزند فریدون که یکی بر غرب و دیگری بر شرق جهان حکومت می نمودند برای تصاحب سرزمین ایرج حاکم منطقه قاره کهن نقشه می کشند . و می دانیم ایرج بدست این دو کشته می شود . حکیم ارد بزرگ می فرماید قاره کهن امروز توسط آسیا و اروپا بلعیده شده است . و چین با شروع بحث جاده ابریشم بدنبال افکار استعماری است حال آنکه این جاده ، راه انتشار فرهنگ غنی ایران به شرق و غرب بوده است و نمونه آن افکار میترایزم و شاهنامه فردوسی ماست که هر دو را چینی ها با جعل اسامی ، از آن خود می دانند .

دکترین قاره کهن به نوع حکومتها و ساختارهای سیاسی کشورهای محدوده قاره کهن نظری ندارد بلکه همه را دعوت به همگرایی می کند و می گوید اگر این 20 کشور دست در دست یکدیگر بگذارند ساختاری بسیار قدرتمندتر از اتحادیه اروپا خواهند داشت .


http://s2.picofile.com/file/7725471719/great_orod_ghareh_kohan_2.jpg

رنگ صورتی محدوده قاره کهن را نشان می دهد



نکته بسیار ظریفی در دکترین قاره کهن وجود دارد ! به این ترتیب که : نقش ایران در این قاره همانند نقش چین در آسیا و یونان در اروپاست ، یعنی بستر و نبض اصلی و اساسی این قاره ایران است همان چیزی که ما از آن با عنوان حوزه فرهنگی ایران از آن یاد می کنیم .


اما آنچه مد نظرم در اینجا بوده ، این است که در اولین گام برای رسیدن به آرمان بزرگ قاره کهن ، باید بتوانیم به ریشه های مشترک به شکل منطقه ایی برسیم ، مبارزه با عنوان خلیج عربی یک اتحاد شایسته را پدید آورد در ادامه این یگانگی می توان بسیج همگانی برای نفی واژگان جاده ابریشم ایجاد نمود حکیم ارد بزرگ پیشنهاد می کند بر این مسیر نام " راه ایران " نهاده شود نامی که برای تمامی کشورهای قاره کهن پذیرفتنی است .


چینی ها ید طولانی در تغییر نامها داشته و دارند یک زمان نام " رستم دستان " ما را " تانگ " می گذارند و امروز گذرگاه ایرانیان را جاده ابریشم ...

البته محصولات صنعتی چین خود گویای این مسئله است که این خصلت همچنان در روح و روان این سرزمین متجلی است .



بخش دوم :


در این بخش نظر شما را به دیدگاه هم میهنان گرامیمان درباره واژه جاده ابریشم و خلیج عربی جلب می کنم :


علی صبایی

قبلا" نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ را خوندم و با نوشته شما کاملا" موافقم . امیدوارم همانگونه که نوشتین ایرانیان آگاه شوند و بتونن با آگاهی کامل از پیشینه ایران هر چیزی رو که ایادی شرق و غرب دیکته میکنند قبول نکنند

http://yekochetanhat.myfablog.ir



شراره یادگار پور

از توجه و هشدار بموقع شما ممنونم
من هم فکر می کنم نباید از واژه جاده ابریشم استفاده کنیم اول همه باید وزارت خارجه بر روی این قضیه حساس باشه و بعدش هم رسانه ها.
متاسفانه مجری های برنامه های ورزشی از همه بیشتر نام قاره آسیا و جاده ابریشم رو بکار می برند و سعی دارند ما رو با چینی ها تو یه کاسه بریزند .
حالا خوبه کنفدارسیونهای ورزشی آسیا رو اونها گرفته اند و حق ما رو همیشه می خورند .
البته آدمهایی مثل جواد خیابانی وطن پرست هستند اما ناآگاهانه نام های استعماریی اونها رو بخصوص در ایام المپیک بکار می برند
بازم اگر چیزی به ذهنم رسید میام می نویسم

sharareh_24@yahoo.com




بانوی ایرانی

خانم کوثری
ممنون از اینکه با حس وطن دوستی خود سعی میکنید ایرانیان خصوصا" جوانان را بیدار کنید و یادآوری کنید که ما چه گذشته ای داریم و باید بپاخیزیم

http://afsanehnader.blogfa.com




افشین عباسی

خانم کوثری احساس می کنم اگر همان قسمتی که در نظریه قاره کهن به جاده ابریشم پرداخته شده را می نوشتید خیلی بهتر بود برای همین من آن قسمت را می نویسم .

حکیم ارد بزرگ می گوید :
نپذیرفتن دیدگاه ” راه ابریشم”

خاوریها بویژه ژاپن و چین تنها گزینه ای که تا کنون برای نگاه داشتن یکپارچگی آسیا آفریده اند همانا ” راه (جاده) ابریشم” است .
و اما چرا ابریشم ؟!
این را باید از ژاپنی ها و چینی ها پرسید !

راهی برای پیوند سرزمین ما با آنها بوده است عنوان ابریشم هم نشانه سود خواهی آنها و چیرگی بر پیشینه دیرینه آن است آنان مسابقات رالی و یا سریالهای تلویزیونی در راستای گسترش این دیدگاه به گونه ای یک سویه ترتیب داده و یا ساخته اند .

آنچه مردم قاره کهن به آنها بخشیده اند اگر همچون ابریشم مادی نباشد اما در ارزش گذاری از ابریشم بسیار با ارزشتر است .

به گفته یکی از برجسته ترین دانشمندان چین ، ادب و خرد آنها در گروی فرهنگ سرزمین ماست.

آنها از همین راه ، که نام آن را “راه ایران” می گذارم ۴۰۰ سال پس از نگارش “شاهنامه” بکلک استاد فردوسی ، سروده های او را بی کم و کاست به چینی برگردانده و همه سرنامها و نامها را برای خود بدلخواه بر می گردانند و بر پایه آن سروده ها ، صدها فیلم سینمایی رزمی ساخته اند ! …

بله راه ایران و نه ابریشم …

غوغا سالاری هنر چینی ها ست

در آغاز چند گزینه کلیدی :

- خاموشی چینی ها در درگیری های جهانی نباید بر آشتی جویی آنان گذاشته شود . آنان زمانی که گمان کنند آماده رویارویی هستند از هیچ گونه کرداری فرو گذار نخواهند بود.

نمونه آشکار آن را در کامبوج دیدیم جنگی با هزار هزار ( یک میلیون ) کشته ! .

آنان آدمیان نازک بدنی ( ظریفی ) هستند و به همین گونه در سیاست بخش بیرونی ( خارجی ) خود نیز بسیار نرم رفتار می کنند اما این رویکرد نباید ما را به دام بیندازد .

- تایوان در گذشته بخشی از چین بوده است چینی ها در ۵۰ سال گذشته ، به هزار گونه تلاش نمودند تا آن سرزمین را پس بگیرند و البته بیشتر این روش ها همراه با نشان دادن چنگ و دندان ارتش بوده است.

بر همه ما روشن است که همه کشورهای با فرهنگ و با پیشینه ای کهن در دهها سال گذشته به شیوه های گوناگون کوچک شده اند اما اینکه امروز برای پیوستن دوباره چنگ و دندان به سوی آنها نشان بدهیم کاری شگفت آور است باورکنید اگر مردم و برگزیدگان این کشورها بفهمند که پیوند نیاز است ، همچون پیوستن دو آلمان ، این پیشامد رخ می نماید ، اما اگر این آمادگی نباشد هر گامی به دورتر شدن خواهد انجامید . بویژه آنکه در تایوان سامانه چند گروهی (نظام چند حزبی ) فرمانرواست و …

- چنانچه دیدیم برای اینکه چینی ها مسابقات المپیک را به کشور خود بکشند از هر رفتار نمایشی فرو گذار نکردند و هر روز به گونه ای از زنجیره انسانی بر دیوار چین گرفته تا همایش در گردراه ( میدان ) “تیان آن من” و یا بزمهای گوناگون در باشگاه های ورزشی همه و همه برای فشار بر اندیشه جهانیان بود تا سرانجام به خواسته خود رسیدند .

مبادا با جنجال آفرینی چینی ها و همین طور دیگر کشورهای خاور دور از پیدایش قاره ای کهن در میان خود روی برگردانیم . باید باور کرد آنها هر کاری برای نگاهداری جایگاه برتر خویش انجام خواهند داد .
http://gloryvista.persianblog.ir





محمد حسین آذری

سلام خانم کوثری
وقتی می بینم هموطنان میهن دوستی همچون شما دارم بر ایرانی بودن خود افتخار می کنم
پایدار باشید
mha_23567@yahoo.com




گلبهار رجایی

فکر می کنم صحبتهای خانم دکتر شیوا صولتی در مورد نظریه قاره کهن با توجه به این که سالها در حوزه نفوذ چین زندگی کرده اند بسیار آموزنده و جالب باشد :

وقتی کپی نظریه را نزد من آوردند ابتدا با دیدن نام قاره کهن کمی بی میل شدم تصور کردم که این مسئله در چهارچوب منافع قاره آسیا و دیدگاهی تکراریست اما هم اکنون که این سطور را می نگارم می دانم از پس آن بدرستی بر نخواهم آمد .
انسانهای نخبه بسیارند آما آفریننده نادر است. آفریننده بوجود آوردنده است نه تجزیه و تحلیلگر …
حکیم ارد بزرگ آفرینشگر سرزمینی است که همه ما در آن بزرگ شده ایم و امروز در تلاشیم راههای بهتر زندگی نمودن در کنار هم را بیاموزیم اما حکیم ارد بزرگ از دورانی سخن می گوید که ما فراموش کرده ایم او همچون یک نوازنده چیره دست ما را به دنیای می برد که در آنجا می توانیم کمال خویشتن را ببینیم حس کنیم و با آن رویایی واقعی بسازیم.
سخنان او در تقسیم بندی مردم جهان بر چهار دسته بسیار بجا و شگفت آور است او به زبانی ساده سخن می گوید.
احساس می کنم باید در مورد او باید بسیار با احتیاط تر سخن گفت چون در هر بُعد از نظریه او صدها مطلب و مفهوم خانه دارد .
وقتی نام ” راه ابریشم ” را می شنویم ابتدا همه فکر می کنیم این راه یک طرفه بوده و کالا از شرق دور بسوی ما حمل می شده است ، نهایت آنکه در ذهنمان این جاده یک طرفه فرض می شود اما او به ما می آموزد که دقیقا این مسئله برخلاف واقعیتهای تاریخی است در واقع این جاده انتشار خرد ورزی ایرانیان به سوی سرزمین های شرقی است .
من در مورد شرق دور بی اطلاع نیستم چند سال از تحصیلات دانشگاهیم را در کوالالومپور گذراندم مردم آنجا کشورهایی قاره کهن را عناصری غریبه با آسیا می دانستند نقشه های آسیایی آنها در غرب به پاکستان و افغانستان ختم می شد . آنها حتی حاضر به پذیرش قدمت و اهمیت جایگاه تاریخی سرزمین ما نبودند آنها به امپراطوری چین می نازیدند که خود در زیر سیطره دانش و فرهنگ ما بوده است اگر نگاهی به نظریات تائو و کنفیسیوس در ۲۵۰۰ سال پیش بنمایید کلیه اجزای آیین میترا(۷۰۰۰ سال پیش ایران )را می ببینید . اقتباس در دهها نمونه دیگر همانند معماری ، ریاضیات و ادبیات بسیار آشکارتر دیده می شود .

چندش آور خواهد بود این همه بیگانگی شرقیان را ببینیم و باز اسرار به ماندن در قالب آسیا را داشته باشیم . آنها که تا همین ۵۰ سال پیش مستعمره بوده اند امروز به منطقه ما بعنوان کشورهای اضافی با مردمی شرور می نگرند .

به نظر من حکیم ارد بزرگ با این دیدگاه توانسته در حساس ترین مقطع تاریخی از تجزیه کشورهای این ناحیه و خرد شدن در فرهنگهای غیر بومی جلوگیری کند چین در قالب پیمان شانگهای و قراردادهای دو جانبه سعی در حضوری بلند مدت در این منطقه را دارد و از سوی دیگر عربها به جان مردم منطقه افتاده اند با القاعده و شبکه الجزیره ، و از سوی دیگر ، اتحادیه اروپا سعی در اختلاف افکنی در منطقه را دارد .

درمان این همه سختی و پلشتی را می توان در این نظریه دید . ایران باید نقش محوری داشته باشد این تنها پیمانی خواهد بود که ما محور اصلی خواهیم بود و اگر ما نباشیم وضع هر روز بدتر از این خواهد شد …

http://sellole-enferadi.blogfa.com



افشین عباسی

گلبهار عزیز هر بار این قسمت صحبتهای خانم دکتر صولتی را می خوانم خونم به جوش می آید

من در مورد شرق دور بی اطلاع نیستم چند سال از تحصیلات دانشگاهیم را در کوالالومپور گذراندم مردم آنجا کشورهایی قاره کهن را عناصری غریبه با آسیا می دانستند نقشه های آسیایی آنها در غرب به پاکستان و افغانستان ختم می شد . آنها حتی حاضر به پذیرش قدمت و اهمیت جایگاه تاریخی سرزمین ما نبودند آنها به امپراطوری چین می نازیدند که خود در زیر سیطره دانش و فرهنگ ما بوده است اگر نگاهی به نظریات تائو و کنفیسیوس در ۲۵۰۰ سال پیش بنمایید کلیه اجزای آیین میترا(۷۰۰۰ سال پیش ایران )را می ببینید . اقتباس در دهها نمونه دیگر همانند معماری ، ریاضیات و ادبیات بسیار آشکارتر دیده می شود .
بازم ممنون گلبهار

http://gloryvista.persianblog.ir



شراره یادگار پور

سلام به همه
چرا وقتی چشم بادامی ها مارا رو آسیایی نمی دونند ما خودمون رو آسیایی بدونیم چشم بادامی ها کور خوندن که بتونند این جوری ما رو خوار کنند .

اونها از عنوان آسیای فقط برای برنده شدن در مناقصه ها و مزایده های اقتصادی ما استفاده می کنند اما در عمل نوکر آمریکا و اروپا هستند .

http://sharareh_24@yahoo.com



مجتبی

فکر کردن می‌ تونن هر کاری خواستن بکنن و یه آبم روش

مگه ایرانیها مردن ؟ اسناد تاریخی که دیگه دروغ نمی گن

اینا دیگه شورش رو در آوردن . همین چند وقت پیش هم یه مقاله توی یک یاز معروف ترین مجله های آلمانی بر ضد کوروش ذوالقرنین نوشته بودن

فک کردن می تونن با آسمون ریسمون بافتن ۲۵۰۰ سال تاریخ رو مخدوش کنن !!!!؟؟؟؟؟
http://ververehgis.blogfa.com / melody_persian202000@yahoo.com



علی صبایی

خوشحالم که اینقدر هموطنانمان به اسم ایران و ایرانی بودن خود اهمیت میدن و به زودی خواهیم دید که با همین تلاشها میتونیم حق خودمون رو بگیریم



حسن ایدریساوی

از میان پر دل ترینمان چه اندکند
آنان که دانائی خویش را
تاب توانند آورد و
من از روح های محدودی بی زارم
در این روح ها هیچ چیز خوب و
حتی هیچ چیز بد وجود ندارد
می اندیشم پس هستم ، هستم چون فکر می کنم ، و فکر می کنم چون شک می کنم . انسان در هر کار باید بداند کجا باید ترمز کرد .
درود به شما دوستِ ، دوست داشتنی من
سپاس از مهر همیشگی شما ممنون
امیدوارم که همیشه خوب باشید.
وبلاگت را دیدم و خواهم رفت و با رفتنم چیزی را بردم ،
چیزی بنام لذت
امیدوار باشید
شاد باشید و پیروز

http://www.shekayateman.blogfa.com



من مرده متحرکم!

همراهم!
تو بگو چه بکنم؟
http://BIHASEL.BLOGFA.COM / NINIGOOLOO_COM@YAHOO.COM



به لیمو

خلیج عربی که خودشونم میدونن یه دروغ محضه
من چندین بار در اخبار دوبی شنیدم که میگن پرشین گلف...جاده ابریشم رو خبر ندارم!!!
http://behlimooo.persianblog.ir /
گلهای بوستان انقلاب
سلام
از حسن توجه شما به مرزهای آبی خاکی سرزمین سرفرازمان
مسرور و سپاسگزارم این نکته را هم بدانید دشمنان ما مرزهای فرهنگی و اعتقادی را نیز نشانه گرفته اند.
منتظر اطلاع رسانی های جامع تر شما در رابطه با مسائل مطروحه هستم.
http://yad114.blogsky.com



م.ر

سلام
خوشحالم که این قدر ایرانی ها به ایرانی بودن خود افتخار می کنند
هر گونه کمکی از دست من برآید با جون و دل حاضرم
چو ایران نباشد تن من مباد
http://parsiyanrule3.persianblog.ir / PARSIYANRULE3@YAHOO.COM



آریو برزن

به نام خدا
به نام ایران
سرزمینی که زمانی امپراطوری جهان توسط کورش برزگ(ع) به پارسیان داده شده بود
این عرب های احمق و قدر نشناس نمیدونن که سرزمین های خودشون هم جز امپراطوی پارسیان بوده و شاهان ایرانی بخاطر سخاوتمندی که داشتند اون سرزمین ها رو بهشون دادند تا حکوت تشکیل بدند
اما اون یهودی ها هم که اگه کورش بزرگ در بند بابل که اسیر ایرانیان شده بودند آزاد نمی کرد حالا زمین از وجودشون پاک بود
هر کی موافقه نطر بده
http://www.parsizaban.blogfa.com / fa_ma63@yahoo.com



گهواره خالی

من برای ایران همه کار میکنم.
http://royaye_aloode.persianblog.ir



عباس

حقیقت بزرگواری آریایی همیشه می درخشد
من ایرانیم
آریاییم
و مسلمان این بدان معناست که زیر بار هیچ ظلمی نمی روم نه عربی ملخ خور و نه چینی سگ خور
ایرانیم آزاده
و حضرت کوروش همیشه برایم ذوالقرنین عدالتگر قرآن می باشد
و این حقیقتی است نورانی
http://www.blogsky.com



گلبهار رجایی

چینی ها در بازیهای المپیک سنگ تمام گذاشتن تا با دروغ جاده ابریشم مالکیت خویش را از پکن تا ناپل و پاریس به نمایش بگذارند
و مجری های بی سواد ورزشی ما هم مدح و ستایش خود را از چینی ها و این برنامه مضخرفشان را به آسمان بردند .
یکی نیست به این مداحان چشم بادامی ها بگوید که اصلا برای یک بار هم که شده به این فکر کرده اند آسیایی که رهبرش چینی ها باشند چه دردی از ایرانی ها را دوا می کند

زنده باد قاره کهن از پامیر تا مدیترانه و مرکز آن ایران سرفراز
http://sellole-enferadi.blogfa.com



حرف راست

درود بر شما بانوی ایرانی
امیدوارم در این مسیر موفق و پیروز باشی و بدان پارسیان اصیل ایرانی همواره با شما و در کنار شما خواهند بود.
بدرود.
http://harferast.blogfa.com



آریو برزن

به نام خدا
به نام ایران
سرزمینی که زمانی امپراطوری جهان توسط کورش برزگ(ع) به پارسیان داده شده بود
این عرب های احمق و قدر نشناس نمیدونن که سرزمین های خودشون هم جز امپراطوی پارسیان بوده و شاهان ایرانی بخاطر سخاوتمندی- که داشتند اون سرزمین ها رو بهشون دادند تا حکوت تشکیل بدند
اما اون یهودی ها هم که اگه کورش بزرگ در بند بابل که اسیر ایرانیان شده بودند آزاد نمی کرد حالا زمین از وجودشون پاک بود
تاریخ از خشم قوم پارس و اسم قوم پارس به لرزه درمیاد
غربیها هم باید بدونند که خشم وغضب پارسیان تن اونا رو هم به لرزه در میاره

به یاد شهید وطن پرست سردار آریو برزن سردار اندک سپاه ایران در مقابل حمله ی اسکندر برای شادی روحش صلوات
http://www.parsizaban.blogfa.com / fa_ma63@yahoo.com



مائده های هستی

سلام دوست عزیز
سرمایه هر کسی به اندازه حرفهائیست که برای نگفتن دارد
سربلند باشید[گل][گل][خداحافظ]
http://ciah.persianblog.ir



افشین عباسی

نظریه قاره کهن نگاهی چند وجهی دارد اول آنکه قاره کهن که شامل 20 کشور می شود را درست تبین می کند .
قسمتی از این کشورها در قاره آسیا و قسمتی در قاره اروپا قرار گرفته اند .
مرز این قاره از شرق به مرز چین و از غرب به مدیترانه می رسد شمال آن به شمالی ترین منطقه دریای خزر و جنوب به خلیج همیشگی فارس منتهی می شود .

قاره کهن می تواند بستر مناسب و همگونی باشد برای ترقی و پیشرفت مردم این کشورها
ایران باید در قاره کهن همچون یونان برای اروپا...
در اروپا یونان دارای جایگاهی است که به لحاظ فرهنگی و تاریخی همه چیز به آن ختم می شود .

حکیم ارد بزرگ پیمانهای ناتو و شانگهای را رد می کند و مواردی که با ریشه سیاسی و نمودی فرهنگی ، همچون ادعای وجود جاده ابریشم را با دلایل بسیار رد می کند .
اینها بندهایی است که شرق و غرب جهان ساخته اند که سرزمین قاره کهن که در مرکز تمدن بشری است را تصاحب کنند .

امیدوارم این توضیح برای دوستانی که ایده و نظریه قاره کهن را کامل نخوانده اند مفید واقع شود .

کشورهای قاره کهن عبارتند از :

قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، شمال باختری هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، پاکستان ، ایران ، عراق ، ترکیه ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، نیمروزی ترین (جنوبی ترین ) بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا نیمروز اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان
http://gloryvista.persianblog.ir



گلبهار رجایی

نگوییم جاده ابریشم
بگوییم جاده ایران

این را نوشتم تا دست اندرکاران صدا و سیما به این مورد توجه کنند .

در ضمن آقای عباسی خیلی واضح و جالب نوشته اید ممنون از شما
http://sellole-enferadi.blogfa.com



آرمین آران

سلام
مرسی سر زدی
چی بگم والا
با هر چیز که ایران و ایرانی رو زیر سوال ببره مخالفم
http://aranlar.blogsky.com



امیرحسین

از اطلاع رسانیتون خیلی ممنون
به راهتون ادامه بدین
a_mehdianfar@yahoo.com



نهنگ

عمده مردم بر این باورند که ملل به دنبال دو اصل اساسی هستند:۱-تجارت جهانی۲-دین واحد
اما در کنار اینها و به صورت پوشش داده شده همگی به دنبال تمدن هستند.تمدن نشانگر قدرت است.من هم اگر جای بیگانه ها بودم همین کار را میکردم!مگر بد است؟تمدن عظیمی همچون خلیج فارس!نسل ما می دانند که خلیج فارس خلیج فارس است.اما نسل بعد چه؟خود ما هم چندان به دنبال تاریخ نیستسم چه رسد به نسل بعد!بنابر این مسائل کاملا به نفع آنان است.آنها ککشان هم نمیگزد!
کدام دفاع؟کدام جوانان؟
مگر چندی جز من و شما و امثالمان هم هستند که دفاع کنند؟اخیلی از آنهایی هم که می گویند ما مدافعیم تنها ادعا میکنند.چهار تا شعار من و شما هم فقط لبخند بیگانگان را وا میدارد.نه بیشتر
من همراه شدم
از اطلاع رسانی شما و مطالب بسیار خوبتان سپاسگزارم
http://www.nahang.blogsky.com / sarzadazofogh_s@yahoo.com



علی

مرسی که اومدی سر زدی به وبلاگم اما غم من اینست که:

از دست عزیزان چه بگویم گله ای نیست
گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست

اگر مایل بودید میتونید تبادل لینک کنید
http://www.kheshgela.blogfa.com / ali_advance2008@yahoo.com



سارا

سلام من هم به عنوان یه ایرانی خیلی ناراحت هستم ولی چیزی که مهمه اینه که چیکار باید بکنیم به نظر من باید اول خود ما ایرانیها خودمون و داشته هامون رو باور کنیم حتی امروزه برخی کشور ها سعی دارن شاعران ما رو مثل مولوی شاعر خودشون معرفی کنن باید این مسایل با گفت و گو حل بشه با فرهنگ سازی ما با چینی ها رابطه ی خوبی داریم و نباید بذاریم دشمنان انقلاب اسلامی با ایجاد تفرقه در این مورد روابط این دو گشور بزرگ زو خدشه دار کنن



افشین عباسی

نباید اعتراض و خواست ما به خود ما آسیب برساند
اعتراض باید موجب همبستگی ملت ما در مقابل کشورهای زیاده خواه منجر شود
همیشه شرق و غرب و حالا جدیدا چند کشور کوچک در حاشیه جنوبی خلیج فارس ادعای سرزمین کاوه و فریدون را کرده اند
این مسئله باید دستهای ما را در یکدیگر گره کند و همه یکصدا بخواهیم
تا خواست همگانی نباشد دستگاه دیپلماسی کشور چندان فشاری به خود برای رفع نقایص نخواهد آورد
متاسفانه دیپلماسی خارجی ما در بعضی موارد از حد خود هم پا فراتر می گذارد و در مسائلی اینچنین تسامح بسیار می کند .
چون فشار و خواستی را احساس نمی کند
ما به آنها می گوییم نسبت به حقوق تاریخی ما حساستر باشند و تعارفات سیاسی را کنار بگذارند.
http://gloryvista.persianblog.ir



امیر خلیفات

سلام
زنده باد ایران عزیز و مردم دلاورش
تمدن دنیا مدیون ایران و ایرانی است . وقتی آمریکا قبلاً قاره ای متعلق به آدم خورها بود ،آن زمان ایران مهد تمدن بود. پس اونا کی هستند که سرزمین ما را بخواهند به ما بشناسانند . اسناد دال بر این است که خلیج فارس در قلب و روح هر انسان حقیقت جو طنین انداز است. ما با آنهایی که پول گرفته اند تا یک سند تاریخی را وارونه جلوه دهند کار ی نداریم و اصلاً آنها را آدم حساب نمیکنیم چه برسد به آنکه نظرشان برایمان اهمیت داشته باد. زنده باد ایران و ایرانی ، زندباد نام بزرگ و ارزشمند همیشه خلیج فارس و پایند باد سرزمین زیبای من ایران.
a.khalifat@ksc.ir



علی بابا

ای ول بابا . من همیشه حرص می خوردم که مبادا ایران از ایرانی تهی باشه، مثل اسلام که از مسلمانان تهی شده اما با وجود چنین افرادی کمی از نگرانی من کم شده. اما بروبچ یادشون باشه که اونا جنگهای زیادی رو بین ما راه انداختن. بین ایرانیا. ما که مشکل سیاسی داریم حالا اونا با آوردن فرهنگ پوچ "برهنگی" و سیاست جذاب "سکس" و قانون "جنگ برای برابری معلوم نیست چرای زن و مرد" خیلی و قته که مارو بازی میدن . خیلی وقته که دخترای ما "زنای شاه نامه" و "شیر زن" نیستند، و مردای ما هم "با غیرت" و "آزاده"( به قول امام حسین (ع) ) نیستند. اونا مارو درگیر جنگ داخلی کردند. خودمون هم خبر نداریم.



شاهین

سلام . من به عنوان یک ایرانی متاسفم که خودمان باعث از دست رفتن فرهنگ و تمدن ایران عزیزمان هستیم. چون به کوروش کبیر گفتیم به تو بخواب که ما بیداریم و فاتحه همه تمدن را می خوانیم
www.kianikorosh@yahoo.com



محمد جواد

سلام
ممنون که سر زدی
من که تو این زمینه تخصص ندارم و از نوشتن و هشدار دادن آن توسط شما ممنون
به امید ایرانی سر بلند و آزاد
به امید طلوع آزادی از فراز البرز و تابش ان بر ایرانزمین.
http://mjfree.dom.ir



ایران آباد

ای جوانی که هنوز هم مانده ای در سادگی

لحظه ای با خود بیندیش و مگو تقدیر بود!

میـــهن آبــــادمان مانند یک ویــــرانه گشت

بی خرد بودیم و از ایران همین تقصیر بود



سورنا آریامهر

سلام
به نظر شما نباید این اتفاق بیافته؟ ما خودمونم دیگه ایرانی نیستیم... بیدار شین. با این ....... روز به روز بیشتر فرهنگ عرب به مردم ............ ما اول باید از درون خودمونو درست کنیم... باید سران دولت ................ بعد به فکر این کارا باشیم...
به امید آزادی

-----------------------------
مدیر : سورنای عزیز مرا ببخش که قسمتهای از نوشته ات را حذف کردم
http://www.koohandiar.blogfa.com / alireza738@yahoo.com
آذرباد
درود
شاد و پیروز باش



شهریورگان خجسته

در مورد نام شاخاب پارس که جای هیچ سخنی در اینجا نیست و همگان می دانند شاخاب پارس تا همیشه پارس است
در مورد نام جاده ابریشم تا آنجا که من می دانم در تمام نوشته های تاریخی از نام ابریشم بهره برده شده است و سبب آن گذر ابریشم چین به اروپا بوده است حال دگرگونی این نام با کاری که عرب ها انجام دادند فرقی ندارد و ما نیز به دگرگونی تاریخ دست زده ایم.
از ذیگر سو من گمان نکنم نام ابریشم نشان دهد که ما داشته های خویش را از خاور و باختر گرفته ایم.

شاد زیوید
http://www.mazdasht.blogfa.com



فرشته

سلام دوباره به وبلاگ شما سر زدم و از مطالب دیگر شما استفاده کردم مطالبی که در سایت گذاشته ای بسیار خوب میباشند
در باره خلیج فارس هم این خلیج همیشه فارسی بوده و تا ابد خواهد ماند
http://fereshteh_70618@yahoo.com



امیرخان

با درود
اون یکی بلاگتون رو هم دیدم
ممنون از اینکه قدم روی چشمم گذاشتید
وقت کردید به دیگر تارنماهای ایران فردا هم سری بزنید مطالب و عکس و فیلمها و کتب ممنوعه ای هست که هرگز جایی ندیدید.آدرس تارنماهای ایران فردا در پیوندهای روزانه این بلاگم هست با سپاس از شما پاینده و برقرار باشید
جاوید ایران
http://vatanemaniran.blogfa.com/ / amirdj59@hotmail.com



گلبهار رجایی

آذر باد گرامی نوشته ایی در تمام نوشته های تاریخی نام ابریشم برده شده با این قسمتش کاری ندارم اما بگونه ایی عنوان شده که گویی جاده ابریشم قدمتی تاریخی دارد حال آن که هیچ سند تاریخی برای این جریان وجود ندارد
شما در هیچ کدام از تواریخ ما و همچنین شاهنامه فردوسی عزیز نامی از جاده ابریشم نمی بینید این عنوانیست که چینی ها پس از جنگ جهانی دوم برای خود برگزیده اند .

ما منکر این راه نیستیم چون چینی های از طریق همین راه دانش و بینش ایرانیان را سالها بدست آورده اند اما یک نکته ظریف در این جا هست و آن حق نام است نام را کشوری می گذارد که پیشینه و تاریخی قوی تر دارد
و ماباید از حق خود دفاع کنیم

این راه ، مسیر ایران به خاور و باختر است
نه خاور به باختر
اولین تمدنهای بشری در حوزه ما رخ داده و ما بودیم که مسیر خود را به هر دو سو گسترش دادیم....
http://sellole-enferadi.blogfa.com



خواستن یعنی توانستن
بنام اهورا مزدا آفریننده‌‌ زندگی و خرد



من که از بازترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت کردم..
حرفی از جنس زمان نشنیدم .. هیچ چشمی عاشقانه به زمین خیره نبود..
کسی از دیدن یک باغچه مجذوب نشد



میتونیم برسیم آره ..میتونیم برسیم..میرسیم.آره.. ما میرسیم بالا..میریم بالا.
http://www.zolal.sepehrblog.ir / khashayar_ir2000@yahoo.com



آقا محسن...

سلام
بله
خوشحال هم میشم از همراه شدن
به امید سربلندی...
http://www.reallovekavir.blogfa.com



سیاوش کردستانی

درود بر شما بانوی فرهیخته ایران زمین




میلاد

درود بر شما.مطلبتان واقعا خواندنی است. من از این مطلب شما لذت بردم.
http://abalienate.blogfa.com



علیرضا...

درود بر این فرزند پاک ایران زمین
سرزمین اجدادی ما بوجود چون شما هایی زنده مانده
پس
دست به دست هم دهیم به مهر
ولی این بار باید جلو دسیسه های دشمنان دیرین بایستیم
http://divareshab.blogfa.com



امیر (سوشیانس)

سلام میکنم خدمت شما خانم کوثری و همه ی همراهان در این صحبت. و تشکر می کنم به خاطر حساسیتتون نسبت به این مسئله ملی.
برای اولین برا بود که این موضوع رو می دیدم و برام خیلی جالبه و حتما دنبالش میکنم، چون فکر می کنم پررنگ ترین خصوصیت هر ایرانی وطن پرستی اون هست.در مورد خلیج همیشه فارس هیچ حرف و صحبتی نیست. بنده نوشته شما و نظرات تمام دوستان رو خوندم اما قانع نشدم که بالاخره نام تاریخی این راه چه بوده؟؟
اگر جاده ایران ، آیا سندی برای اثبات این حرف وجود داره؟
و آیا واقعا نام جاده ابریشم ریشه تاریخی ندارد و فقط مربوط به 6 دهه گذشته یعنی بعد از جنگ جهانی دوم است؟
بنده حتما در این مورد تحقیق می کنم و از بقیه دوستان هم درخواست می کنم اگر در این رابطه اطلاعات مستدلی دارند در اختیار بقیه بگذارند.
همیشه موفق باشید.
http://soshians.blogsky.com /
فریدون کدخدایی
جای تامل دارد
از دقتتان ممنون
http://www.kamkendex.blogfa.com/ /
آمادور نویدی
درود و خسته نباشید.وبلاگ خوبی دارید.از قدیم الیام خلیج فارس بوده،هست و خواهد ماند.با دلار،بورو و نفت و گاز هم نمیتوانند تاریخ را تغییر دهند.یکزمانی انگلیس بحرین را از ایران گرفت و یک شیخ مرتجع را امیر کرد که آن از بی لیاقتی تاجدار مخلوع بود جون خودش هم مانند پدرش دست نشانده بود.حالا هم ...................این مردم غیرتمند و سلحشور ایران هستند که شاه را به زباله دان تاریخ فرستادند و ..................کوشا باشید!
-----------------------------
مدیر : آمادور عزیز مرا ببخش که قسمتهای از نوشته ات را حذف کردم
http://eshytak.blogfa.com / amador_navidi@yahoo.com



سینا

خیلی عالی
مخواهم تبادل لینک کنم
http://p30jet.persianblog.ir



خالق

اینجا نشانی از همرنگی است
که یک صدا را با خود ببیند
همراه شو که ما هم یک مردیم
یک ازده همچون پرهای بزرگ انسانی
نمی دانم از علی بگویم
تا بهاره
ولی دستان همه ی دوست تان ازادی را خواهم فشرد
http://eda.orq.ir / devil.boy.m98@gmail.com



پیشوا سیتی

سلام
خسته نباشی
همراه میشویم با افتخار
ممنون که اینجوری و با این دقت و ظرافت
به اصالتهای فرهنگی ایران عزیز پایبندی
حمایت همه ایرانیها را داری
موفق باشی
http://pishvacity.blogfa.com



پدرام مژدهی
سلام. ممنونم که منو به اینجا دعوت کردین تا این مطالب ارزنده رو بخونم دوست عزیز من نزد شما سخن گفتن با این اطلاعات بیشمار زیره به کرمان بردن است اما یادتان باشد یکی از بزرگان می گفت بر هر قومی همان چیز می رود که استحقاقش را دارد. یادمان رفته است چالدران را؟ یادمان رفته است واجرود را؟ یادمان رفته است سربداران را؟ یادمان رفته است کوههای ایستادگی گیلان را که هزار سال به تنهایی ایران بود؟ یادمان رفته است سورنا را؟ ما یادمان رفته است فرهنگمان مرده است عید که میشود حاجی فیروز پیام آور نوروز نیست یک معتاد متکدی بیشتر نیست که میخواهد کراک و کوکائین و نمیدانم های دیگر بخرد. کجا رفت کوروش فقط حرف کوروش را یم زنیم. پدر چیز دیگری می گفت ما ملت کوروش نیستیم. حقی نیز نداریم. تا وقتی که نخواهیم ایرانی باشیم حق نداریم که بخواهیم.



یوسف
زنده باد ایران و ایرانی وخلیج جاودانه فارس
درود فراوان بر همه شما شیرمردان و شیر زنان ایرانی.
yshaer@gmail.com



زهرا

به نظر من ایران



سمانه

سلام یک سلام ویژه به یک بانوی تمام ایرانی. بانویی که بدرستی از وطنش از ارزشها از داشته هایش از نامش حمایت میکند. خوشحالم با همچین وبلاگی اشنا شدم. وبلاگهای زیادی دیدم هر کدوم در جای خودشون و بر حسب موضوعی که بهشون پرداختند زیبا بودند و خواندنی ولی اینبار این وبلاگ چیز دیگه ای گفت......
زنده باشید....
خوب اگه اجازه بدید من هم یکم از وبلاگم بگم. سمانه هستم یه وبلاگ فیتیله ای دارم. کلا عاشق کارهای متفاوتم و برای همین وبلاگم رو کلا فیتیله ای کردم و یه پسر کوچولوی شیطون زمیمه ی خونم زمیمه ی دلمه.... همه چیز اونجا فیتیله ایه....خیلی دلم میخواد بیایید زحمت بکشید نظرتون رو در موردش بگید البته سوالاتی توی پستم پرسیده میشه مستلزم اینه که این برنامه رو ببینید یا اگه همیشه نمیبینید حداقل چند بار دیده باشید تا بتونید جوابشون بدید. در هر صورت چه دیده باشید چه ندیده باشید خیلی خوشحالم میکنید نظرتون رو در موردش بهم بگید......
به امید دیدارتون. زنده باشید و ایرانی بمونید. یک ایرانیه میهن دوست... باوفا
http://samfitilemoeen.blogsky.com



مرد تنهای شب

سلام گفتید برای سربلندی ایران همراه می شوم؟ ما همه تلاشمون همینه بشرطی که دیر نشده باشه!!!
http://mardoman38.mihanblog.com



باربد

سلام.من خاک پای همه شما وطن دوستای عزیزمم هستم که اینقدر با احساس مسئولیت ودلسوزی نسبت به خاک مقدسمون رفتار می کنید.اما بهتره حالا که بازحمات دوستان پایه ی این دفاع بنا گذاشته شده دست به دست هم از هرراه درستی برای گسترش و نتیجه گرفتنش تلاش کنیم وفقط در حد حرف نباشه <<چوایران نباشد تن من مباد>>
jorjet_mona@yahoo.com



ترانه
فقط می تونم بگم متاسفم که کشور عزیز من به این روز افتاد
taraneh_sokoot@yahoo.com



کوروش کاویانی

همه دنیا باید بدانند که ما نژاد برتر هستیم روزگاری همه جهان در دست کوروش کبیر بود . تمدن امروزی مدیون همت کورش و ایرانیان است .اگر بمن اجازه بدهند جهان را از لوس نژادهای پست پاک میکردم و پرچمی بالای کوه اورست میگذاشتم که جهان مال ایرانیان است و بس.
هیتلر و نازیهای مقدس هم همچین هدفی داشتند .
من مطمئن هستم که کل مردم ایران پایبند این هدف مقدس هستند و برای حفظ نام خلیج همیشه فارس کل منطقه را به آتش بکشند .
koroshnazi@gmail.com



titi

فقط می تونم بگم ادم از این دنیا جیزیرو می گیره که لیاقتشه، اگه بهترینو می خواد باید تلاش کنه نه فقط اعتراض؟؟؟؟؟؟
titi_kuchul13@yahoo.com



حسین محبی

مطلب شما عالی بود . باید اضافه کنید که نام دریای مازندران . خزر نیست و خزر هم یک واژه استعماری است . موفق باشید
به ما هم سری بزنید.ممنون
http://www.zarrinnews.blogfa.com



انسانی

سلام به شما عزیزان. امیدوارم که حال همگی خوب باشه.
من فقط میتونم بگم که ملیت داشتن جایی یا وطن دوستی نیمی از ایمان و ارزش هر انسانی است ولی همه ایمان و ارزش که نیست. خوب این مطلب تمام. ولی مطلب دیگه ای که باعث خدشه به بعضی مسائل دیگه مثل ارزش وطن دوستی میشه، نژادپرستی است که خدا نکنه گرفتار بشی وگرنه فرقی با فاشیست نداری... اگه صحبتی هست درخدمتم. البته با جی_میلم تماس برقرار کنید. با تشکر از صبر همگیتون عزیزان
muhsen.muhaqeq@gmail.com



دارا

واقعا نمیدونم که به چه دلیل از کشورهای متمدن و مقتدر باستان ایران به این وضع افتاده؟ چه فیلم هایی که از تمدن مصر.روم.یونان و چین و غیره ساخته نشد ولی از ایران در تعریف که نه بلکه در تحریف تاریخ این سرزمین و وارونه نشون دادن حقیقت با فیلم هایی مثل 300 یا اسکندر سعی در تخریب ما شد.این روند بعد از انقلاب تشدید شد شاید بخاطر اینه که ما با دنیا سر سازگاری نداریم یا اینکه حکومت مرکزی ما ضعیف هستش و نمیتونه از داشته هامون به درستی محافظت کنه مگه ....د؟
.......ضمن سفری که به شیراز داشت .....با چنین دیدگاهی انتظار داریم که افتخاراتمون رو به یغما نبرند! حداقل ۵۰ درصد مشکل از خود ما هستش مایی که سعی نکردیم تا فرهنگمون رو به سایر ملت ها عرضه کنیم به نظر شما مردم کشورهای خارجی مخصوصا اروپایی و آمریکا از ایران چه تصویری در ذهنشون هست اونها که در مورد گذشته ما اطلاع و خبری ندارن. کره جنوبی هم داره با فیلم هایی مثل یانگوم و غیره داره داخل قلب بعضی از مردم ما جا باز میکنه ولی ما چه کردیم.امیدوارم تا همه ما مخصوصا دولتمردان حواسشون جمعتر باشه چون مسئولیت اصلی متوجه اوناس.از شما هم نهایت تشکر رو داریم که با حس وطن دوستی چنین عملی انجام دادید دستتون درد نکنه
به امید بازیابی قدرت و شکوه دوباره ایران زمین.
dara.daei.n@gmail.com

-------------------------------------
دارای عزیز ببخشید مجبور شدم قسمتهایی از نوشته زیباتو حذف کنم تا بتونیم همچنان به بقای مجموعه کمک کنیم





نامی


به عربها توهین نمکنم اما به آنها میگویم اگر ایرانیها نبودند آنها هیچ چیز نداشتند وضربه شصت ایرانیها را خوردنند ولی عبرت نگرفتند به آنها توصیه میکنم پا از گلیمشان دراز تر نکنند خلیج همیشه فارس است و خواهد ماند

http://nsvh.com



علی


با سلام به نظر من این عوامل بیگانه دارن شورش رو در میارن یکی در مورد خلیج فارس بود که ناکام ماندند حالا دارن به این گیر میدن چو ایران نباشد تن من نباد
asibainfo@gmail.com




یونس


بنام دادار مهربان
خدائی که ایران زمین را پدیدآورد تا بدان افتخار کنیم وبر خود ببالیم که منشور آزادی از ان ماایرانیان است و بس.
افتخار کنیم که بزرگ مرد تاریخ جهان کوروش کبیر ایرانیست وسخنانش برسردر سازمان ملل چون گوهری پر فروغ میدرخشد وخار چشم کوته نظرانی است که خیال می کنند میتوانند با پول ودلار عظمت وافتخار ایران زمین را بربایند ولی نمی دانند که نام خلیج هیشه فارس بر هر دلار وکوته نظری خواهد درخشید تا فرزندانمان درآینده نیز بدان افتخارومباهات کنند .

ybakhshandeh@gmail.com



حسین توحیدی


ایران فقط ایران---بدون عرب و ... دولت و مردم باید از ایران و فرهنگ ایران حمایت کنند...

http://www.pichesh.com




آریوبرزن


ایران برای همهُ ایرانیان .

http://papalak.blogfa.com




کتی


با درود به شما هموطن عزیز
بسیار از مطلبتان لذت بردم وامیدوارم که ما ایرانیان این آگاه سازی از هویت وگذشته با ارزشمان را هیچوقت فراموش نکنیم که همین غیبتها و عدم حضور ما در این اعتراضات بوده که دشمنان این مرز وبوم را بیشتر تحریک کرده تا در حهت تحریف تاریخ ما ایرانیان دستهای پنهانی را اینجا وآنجا به اقداماتی جهانی وادار بکنند وبخواهند آن را به جهت منافع پلید خود سوق دهند. تا زمانی که مردم به گذشته خود توجهی نکنند وبگذارند که دیگران برای آنان تاریخ بنویسند ما شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.من باز هم از شما برای این تلاش تشکر میکنم وحمایت خود را به این اعتراض اعلام میکنم .

hrz28@yahoo.com




هیچکس


خانم سیمین کوثری با سلام
خیلی از مطالبتون استفاده کردم . این درد مشترک من و شماست . اما من با نظر بعضی از دوستان که اندیشه های ضد عربی دارن مخالف هستم. ما نباید مطالبی بگیم که باعث بشه به وحدت ملی ما خدشه وارد بشه. ما باید از کوروش کبیر درس بگیریم که وقتی بابل رو فتح کرد اعلامیه حقوق بشر صادر کرد و در اون به همه آرا و عقاید احترام گذاشت. خواهش میکنم باز هم از این مطالب پر مغز و آگاهی بخش بنویسید. یه پیشنهاد هم براتون دارم . وقتی مطلب تو وبلاگتون میذارین از عکسهای تاریخی و عکسهای آثار باستانی همراه با توضیحات که این عکس مربوط به چی هست و کجاست و ....استفاده کنید . خوشحالم که تو این دور و زمون یه بانوی تمام ایرانی وجود داره که دلش برای این مملکت (مملکت کوروش ُاشو زرتشت ُ بابک خرمدینُ ُُستارخان ُابوعلی سینا و .........می تپه. موفق و سلامت باشید

http://tarekh-ir.blogfa.com / hamda_ryan32@yahoo.com




محسن


ایرانی یعنی بزرگ منشی ونجابت واقتدار وایرانی یعنی حق پرستی حتی برسردار . پس بخاطرهمین خصلتهاست که دشمنان ان بسیار است.

mohsen_abdi46@yahoo.com




گلبهار رجایی


جلسه پیمان شانگهای در تاجیکستان به پایان رسید و متاسفانه باز بسیاری در ایران حسرت حضور دائمی در این پیمان را کشیدند حال آنکه بازیگران اصلی این پیمان چین و روسیه هستند و کشورهای دیگر بازیچه های آنها...
تا وقتی ایران منافع خود را در میدانهای دیگران جستجو می کند امید نمی رود بتوانیم نقش اصلی خود را پیدا کنیم
نمی دانم چرا مدیران دستگاه خارجی ما جسارت و قدرت لازم برای استفاده از پیشینه تاریخی و حقیقی کشورمان را ندارند.
بعنوان دومین تولید کننده نفت و یکی از دو قدرت این انرژی نتوانستیم مقر آن را به ایران بیاوریم و آن را هم دادیم به یک شیخ نشین ریز در خلیج فارس!!!
آخر چرا میدان توسعه را از ایران شروع نمی کنیم ؟
می توان ائتلاف ها را بر اساس مبنای چند هزار ساله تاریخی و فرهنگی ایران نهاد نظریه قاره کهن این مباست .
جاده ابریشم و شانگهای و یا ائتلاف جدید قفقاز همه برای محدود کردن ماست...
و ما منتظریم دعوتمان بکنند !؟
به جای آن که خود پایه گذار باشیم

کاش یک نفر در دستگاه عریض و طویل دیپلماسی امروز ایران این حرف را می شنید ...!

http://sellole-enferadi.blogfa.com





نغمه


خلیج همیشه فارس است




محمد


درود

این حرفها چی هست
خلیج عربی کیلوی چند اینجا خلیج همیشه فارس هست
هر کسی هم بخواد این نام و تغییر بده با هکرهای همیشه سبز روبرو خواهد شد
این یه تهدید هست برای همه ای اونای که سعی در تغییر دادن خلیج همیشگی پارس هست



حرف راست

درود بر شما بانوی ایرانی
امیدوارم در این مسیر موفق و پیروز باشی و بدان پارسیان اصیل ایرانی همواره با شما و در کنار شما خواهند بود.
بدرود.
http://harferast.blogfa.com



ژیلا راسخ

سلام وممنون از حضور شما وب جالبی دارید خوشحالم با شما آشنا شدم باید سر فرصت مطالبش را با دقت بخوانم پیروز باشید
http://www.ashareman.blogfa.com



دو ستاره

سلام از اینکه اولین نظر وبلاگ ما بودید باعث سرافرازی اینجانب است
با تشکر



سعید شریعت

سلام از اینکه چنین وبلاگی را دیدم بسیار خرسندم و به ایرانی بودن خودم افتخار می کنم
http://ghazal-khan@ymail.com / sshariat@ymail.com



سیاوش کردستانی

درود بر شما بانو سیمین
هرگز نخواهیم گزارد تازیان وحشی به اهداف پلید خود برسند .



اخرین جنگ ایرانیان

کورش کبیر: ستیز من تنها با تاریکی است و برای نبرد با تاریکی شمشیر بر نمی کشم ، چراغ می افروزم .
http://www.iranianlastwar.blogfa.com /



مصطفی

سلام.
من هم کاملا و حتما و اعتراض می‌کنم.
تشکر که به من سر زدید.
http://mostafa_2007.persianblog.ir /



محمدی

درود بر شما بانوی عزیز
موفق و سرافراز باشید
http://havarman.blogfa.com /



سام

سلام
مطلب پر محتوایی بود
ممنون
سام
http://www.salekoroshbozorg.blogfa.com/ / sam_thepersian@yahoo.com



دوست

سلام و درود بر شما
نفستان همیشه به حق گرم بار
با شما موافقم و از ریزبینیان ممنونم
از خدا برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم
با ما هم سری بزنید
یا علی و خدا نگه دار
http://nameresan.blogfa.com / golshan.re@gmail.com



وحید

دروغ تاریخی وبزرگ حمله اسکند به ایران راچگونه باید از اذهان مردم زدود



احمد

سلام خانم کوثری من کاملا این موضوع رو درک میکنم چون خودم بچه شوشم شهری که ....حتی فکر کردن به آنچه بر سر این شهر رو تاریخ کهنش اومده عذابم میده
اگه هم میبینیم با پول میخوان اسم خلیج فارس رو عوض کنند بیشتر تقصیر خودمونه چون همیشه تو دنیا گرگ زیاد هست ما باید مواظب خودمون باشیم!!
http://www.allthings4u.page.tl




هیچکس


خانم سیمین کوثری با سلام

خیلی از مطالبتون استفاده کردم . این درد مشترک من و شماست . اما من با نظر بعضی از دوستان که اندیشه های ضد عربی دارن مخالف هستم. ما نباید مطالبی بگیم که باعث بشه به وحدت ملی ما خدشه وارد بشه. ما باید از کوروش کبیر درس بگیریم که وقتی بابل رو فتح کرد اعلامیه حقوق بشر صادر کرد و در اون به همه آرا و عقاید احترام گذاشت. مطلبتون در باره خلیج عربی و جاده ابریشم هم جالب بود اما لطفا در باره دریای خزر هم بنویسید. این اسم (دریای خزر ) اولین بار توسط یک مورخ یهودی بر روی دریاچه کاسپین ( قزوین ) که برگرفته از اسم کاسپیها (یک قوم تاریخی در شمال ایران در دوره باستان)گذاشته شده.خواهش میکنم باز هم از این مطالب پر مغز و آگاهی بخش بنویسید. یه پیشنهاد هم براتون دارم . وقتی مطلب تو وبلاگتون میذارین از عکسهای تاریخی و عکسهای آثار باستانی همراه با توضیحات که این عکس مربوط به چی هست و کجاست و ....استفاده کنید . خوشحالم که تو این دور و زمون یه بانوی تمام ایرانی وجود داره که دلش برای این مملکت (مملکت کوروش ُاشو زرتشت ُ بابک خرمدینُ ُُستارخان ُابوعلی سینا و .........می تپه. موفق و سلامت باشید
http://tarekh-ir.blogfa.com / hamda_ryan32@yahoo.com





طاها


یک خلیج آنهم همیشه فارس و یک فرهنگ کهن آنهم فرهنگ پرافتخار ایران باقی همه فقط حرف است و حرف . جانم فدای ایران . از شما هم متشکرم که در این باره مطلب مینویسید و گهگاهی اذهان خفته ما را بیدار میکنید تا به خود آئیم .
http://mansistanihastam.blogfa.com / sistanivabaloch@yahoo.com





آریا


درود بر تمام ایرانیان:تا وقتی ایران در سلطه چین باشد وعربها هم کشورهای دوست وبرادر کاری از دست ما بر نمی آید.پس باید اول خودمان را اصلاح کنیم..................به امید روزی که کشوری ایرانی داشته باشیم..بدرود.

/ tiyami_golam@yahoo.com




درخت آدامس


سلام دوست عزیز

اینها را که می گویم فقط و فقط در مورد خودم ، پدرم و برادرم است و خدایی نکرده به بقیه خوانندگان عزیز بر نخورد.

تا نام خلیج عربی را می شنویم خونمان به جوش می آید و کمپینگ 1 میلیون امضا به راه می اندازیم
تا می گویند جاده ابریشم به رگ غیرتمان بر می خورد و هزار ناسزا می گوییم که فلان است و چنان است
تا نامی از فرهنگ می برند خود را اولین مردمان با فرهنگ و تمدن می نامیم و داد ایران ایران سر می دهیم
اما...
اما نرسد روزی که در خیابان پشت ماشین بنشینیم تا خود را همه جوره صاحب حق بدانیم و دیگران را به ... هم نگیریم
نرسد روزی که قبل از دیگران بفهمیم مثلا تاید گران می شود
تا هزار برابر نیازمان را خرید کنیم
نرسد روزی که یک آشنا در دایره نظام وظیفه پیدا کنیم آنوقت پسرمان گناه دارد که جای دور برود ولی کسی که پسر ما به ناحق و با پارتی بازی جایش را گرفته گناه ندارد
نرسد روزی که رییس فلان اداره آشنا از آب در بیاید آنوقت...
و نرسد و نرسد و نرسد

کاش من ، برادرم و پدرم اول خودمان را اصلاح می کردیم و به بقیه احترام می گذاشتیم آنوقت از بقیه مردم دنیا توقع احترام می کردیم
یک بار دیگر تاکید می کنم ما اصلا در ایران چنین آدم هایی را که گفتم نداریم و اینها فقط شامل خودم ، برادرم و پدرم بود
زیاد حرف زدم
شاد و سلامت باشید دوستان
http://derakhteadams.blogfa.com /





سیروس


برسر آنم که گرزدست بر آید دست به کاری زنم که غصه سرآید شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار مهربانی کی سر آمد شهر یاران را چه شد
/





mansoor


ز شیر شتر خوردن و سوسمار

عرب را به جایی رسانید کار
که تاج کیانی کند آرزو
تفو به تو ای چرخ گردون تفو
http://mansoorx.blogspot.com /





شادی آسان


ایستادگی که امروزه در مورد واژه های مهاجمی همچون خلیج عربی ، دریای خزر و جاده ابریشم ایجاد شده خود گویای باز گشت ایرانیان به داشته های اساسی و دیرینه خویش است
خواست هایی که نمایانگر عشق و علاقه به سرزمین آبا و اجدادی مان است
هیچ گاه وطن پرستی و عشق به آرمانهای ملی ما ، کم رنگ نبوده و بارها و بارها به خاطر آن جان داده اییم .
این حرکتها باید تداوم یابد
بر این باورم هر چه بیشتر بکاویم واژه های مهاجم بیشتری خواهیم یافت .
نمونه آن دریای ایران است که خود ما می گوییم دریای عمان!!!
باید ارزشهای ملی را که مدتهاست به بوته فراموشی سپرده شده است پاس داشت و برای جهانیان با زبانی هنرمندانه و حکیمانه بیان داشت .
نمی دانم چطور شهرداران شیراز و همدان به چین رفته اند برای شرکت در همایش بزرگداشت جاده ابریشم!!!
این توهین به ملت و تاریخ ایران است.
این غفلت یا از سر نادانیست و یا از خصومت با داشته های ملی سرچشمه می گیرد که در هر شکل محکوم است.
وزارت ارشاد ما باید نشریاتی که با عنوان میهن ستیزانه جاده ابریشم منتشر می شوند را مجبور به تغییر نام کند که در غیر این صورت این مسئله موجب گسترش روز افزون عناوین تحمیلی به این کشور می گردد.

خواهان شادی ، رفاه و سربلندی کشورمان ایران
شادی آسان
http://asan.blogsky.com/ /





محمد عبدالرسول


خلیج فارس با نامهای دیگر معنایی ندارد .عربها خودشان بهتر می دانند که دروغ میگویند
/ Godam.dorraj@yahoo.com





امیر


من احساس میکنم این هجوه ها باعث میشه ایرانیان یکبار دیگه همه با هم متحد شوند.
/ amiraber32@yahoo.com




افشین عباسی


با سلام به همه هموطنان بخصوص خانم کوثری
به نظر من این مجموعه نظرات اعتراض آمیز نسبت به استفاده و ترویج واژه جاده ابریشم و دیگر واژه های بیگانه را باید تبدیل به یک کتاب کرد و آن را به شکل اینترنتی منتشر نمود . این خود می تواند گواه محکمی باشد بر نظر افکار عمومی ملت ایران در رد این واژه ها.
وقتی خواست همگانی شد مسلما مدیران دستگاه های مربوطه به حرکت در می آیند .
و همین نکته بسیار عجیب است در همه جای دنیا دستگاه های مسئول زودتر از افکار عمومی وارد عمل می شوند و در این جا بر عکس است !
تا فشار مردمی وجود نداشته باشد گام از گام برداشته نمی شود.
این همه اساتید دانشگاهی که به شکل مشاور در خدمت دستگاه های مربوطه هستند چکار می کنند ؟!!!
چه می گویند؟!!!
مشاورینی که این قدر افکار شان عقیم است کجا می توانند هشدار دهند و راهکار ارایه نمایند . خانم کوثری از شما مجدانه می خواهم این مجموعه را تبدیل به کتابی کوچک کنید برای استفاده همگانی
ممنون از شما
http://gloryvista.persianblog.ir







پایان








ماخذ : http://7645.blogsky.com/1387/10/24/post-137/



قاره کهن حکیم ارد بزرگ - دکتر شیوا صولتی

بررسی نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ

دکتر شیوا صولتی


 قاره
 کهن ، نظریه قاره کهن ، bozorg shirvan , حکیم ارد بزرگ طراح نظریه قاره 
کهن ، ghareh kohan , hakim orod bozorg

وقتی کپی نظریه را نزد من آوردند ابتدا با دیدن نام قاره کهن کمی بی میل شدم تصور کردم که این مسئله در چهارچوب منافع قاره آسیا و دیدگاهی تکراریست اما هم اکنون که این سطور را می نگارم می دانم از پس آن بدرستی بر نخواهم آمد .
انسانهای نخبه بسیارند آما آفریننده نادر است. آفریننده بوجود آوردنده است نه تجزیه و تحلیلگر …
حکیم ارد بزرگ آفرینشگر سرزمینی است که همه ما در آن بزرگ شده ایم و امروز در تلاشیم راههای بهتر زندگی نمودن در کنار هم را بیاموزیم اما حکیم بزرگ از دورانی سخن می گوید که ما فراموش کرده ایم او همچون یک نوازنده چیره دست ما را به دنیای می برد که در آنجا می توانیم کمال خویشتن را ببینیم حس کنیم و با آن رویایی واقعی بسازیم.
سخنان او در تقسیم بندی مردم جهان بر چهار دسته بسیار بجا و شگفت آور است او به زبانی ساده سخن می گوید.
احساس می کنم باید در مورد او باید بسیار با احتیاط تر سخن گفت چون در هر بُعد از نظریه او صدها مطلب و مفهوم خانه دارد .
وقتی نام ” راه ابریشم ” را می شنویم ابتدا همه فکر می کنیم این راه یک طرفه بوده و کالا از شرق دور بسوی ما حمل می شده است ، نهایت آنکه در ذهنمان این جاده یک طرفه فرض می شود اما او به ما می آموزد که دقیقا این مسئله برخلاف واقعیتهای تاریخی است در واقع این جاده انتشار خرد ورزی ایرانیان به سوی سرزمین های شرقی است .
من در مورد شرق دور بی اطلاع نیستم چند سال از تحصیلات دانشگاهیم را در کوالالومپور گذراندم مردم آنجا کشورهایی قاره کهن را عناصری غریبه با آسیا می دانستند نقشه های آسیایی آنها در غرب به پاکستان و افغانستان ختم می شد . آنها حتی حاضر به پذیرش قدمت و اهمیت جایگاه تاریخی سرزمین ما نبودند آنها به امپراطوری چین می نازیدند که خود در زیر سیطره دانش و فرهنگ ما بوده است اگر نگاهی به نظریات تائو و کنفیسیوس در ۲۵۰۰ سال پیش بنمایید کلیه اجزای آیین میترا(۷۰۰۰ سال پیش ایران )را می ببینید . اقتباس در دهها نمونه دیگر همانند معماری ، ریاضیات و ادبیات بسیار آشکارتر دیده می شود .

چندش آور خواهد بود این همه بیگانگی شرقیان را ببینیم و باز اسرار به ماندن در قالب آسیا را داشته باشیم . آنها که تا همین ۵۰ سال پیش مستعمره بوده اند امروز به منطقه ما بعنوان کشورهای اضافی با مردمی شرور می نگرند .

به نظر من حکیم ارد بزرگ با این دیدگاه توانسته در حساس ترین مقطع تاریخی از تجزیه کشورهای این ناحیه و خرد شدن در فرهنگهای غیر بومی جلوگیری کند چین در قالب پیمان شانگهای و قراردادهای دو جانبه سعی در حضوری بلند مدت در این منطقه را دارد و از سوی دیگر عربها به جان مردم منطقه افتاده اند با القاعده و شبکه الجزیره ، و از سوی دیگر ، اتحادیه اروپا سعی در اختلاف افکنی در منطقه را دارد .

درمان این همه سختی و پلشتی را می توان در این نظریه دید . ایران باید نقش محوری داشته باشد این تنها پیمانی خواهد بود که ما محور اصلی خواهیم بود و اگر ما نباشیم وضع هر روز بدتر از این خواهد شد …


 ماخذ : http://7645.blogsky.com/1387/10/26/post-142/

بررسی جایگاه اجتماعی حکیم ارد بزرگ و نظریه قاره کهن - دکتر محمد مسعود تاجیک

دکتر تاجیک در نوشته ارزشمندی به نقد شرایط حال و تحولی که در پس نظریه قاره کهن وجود دارد در مقاله زیر می پردازد این مقاله با این که در سال 1386 نوشته شده است اما باز هم خواندنش لذت بخش و آموزنده است .


قاره کهن / نظریه قاره کهن / حکیم ارد بزرگ / اردبزرگ / مجتبی شرکا/ 
بزرگ شیروان / حکیم ارد بزرگ طراح نظریه قاره کهن / hakim orod bozorg


برای شناخت سریع جوامع بشری چه ابزاری در اختیار ماست؟

شناخت پیشینه و یا داشته های امروز آنها خود زمانی بس دراز می طلبد ، تا بتوانیم به چهار چوب کلی اندیشه حاکم بر آن جوامع پی ببریم .
بسیاری از جوانان معیار شناخت خود را بر اساس داده های بنگاه های سخن پراکنی نهاده اند .
باید گفت : عرصه خبر ما را با معلول ها آشنا می سازد اما علت ها پنهان باقی می ماند
تا نتوانیم علت ها را درست فهمیده و تجزیه و تحلیل کنیم نمی توانیم آینده جوامع را پیش بینی نمایم.
پس عرصه خبر چون به حاشیه ها و بازخوردهای مختلف جوامع گرایش دارد خود به خود نمی تواند ما را به نتیجه درست برساند.
البته بسیاری ساده انگارانه بخاطر آنکه خود را در متن خبرها و شنیدهای رسانه های جمعی می بینند اغلب نمی توانند کاستی های خویش را بپذیرند .
ذات خبر هم به همین نیاز پاسخ می گوید البته بسیار جهت دار و هدفمند!.
آنانیکه با تهیه و ارسال خبر آشنایی دارند می دانند برخورد و انعکاس خبر نباید خارج از اراده و برنامه های از پیش طراحی شده باشد .
از این جهت فرآیند بسیار مشکوک و غیر قابل اعتماد است.
پس سئوال اینست که با این گستره غیر مفید چگونه می توان به شناخت درست و واقعی رسید
جواب این است :
با شناخت درست سرآمدن و متفکرین این جوامع.
در واقع متفکرین جوامع مانند کانون تجمع نور یک ذره بین هستند .
با شناخت آنها می توان به هزاران طول موج انعکاس یافته از فرهنگ ملل دست یافت .
بطور مثال شناخت درست و اندیشمندانه فلسفه ماکیاول در غرب می تواند ما را به چرایی استعمارگری و همچنین بدخویی غرب رهنمون سازد
شناخت درست عقاید فرانتس فانون می تواند بسیاری از مجهولات در آفریقا و بخصوص سرزمین الجزایر را به ما نشان دهد .
شناخت درست سیدقطب در مصر می تواند بخش بسیار بزرگی از عقاید مذهبی مردم مصر را برای ما روشن و آشکار سازد
شناخت درست تاگور فیلسوف هند می تواند ما را با روح حاکم بر این کشور آشنا سازد…

اینجا باید یک نکته دیگر را بیفزایم و آن مطلب این است که براستی می توان قدرت و هژمونی هر جامعه ایی را به درجه و قدرت متفکرین آن جامعه مرتبط ساخت ، واضحتر آنکه اندیشمند بزرگتر و قوی تر زاییده جوامع بزرگتر و متعالی تر است.
رشد در جوامع متعالی بسیار دشوار و پیچیده است ، اما این فرآینده در نهایت موجب زایش اندیشه برتری می گردد که گاها جوامع دیگر را نیز تحت تاثیر قدرت خویش قرار می دهد .

به باور من عرصه خبر باعث شده نگاه عمیق به جوامع از نسلهای جدید گرفته شود و کم کم عوام زدگی و سطحی نگری جایگزین نگاه خردمندانه به گیتی شود .
بطور مثال نظریه ها و پندارهای متفکرین می توانند در زیر تعدادی خبر از زندگی خصوصی یک هنرپیشه و یا حتی یک بازیگر فوتبال گم و ناپدید بشود.
از آن جهت که رسانه پاسخگویی نگاه حداکثری جوامع است خود به خود در روزمره گی و عدم بلوغ گرفتار است ، چه برسد به این که از آن خواستار زایش طرح و ایده ای نو باشیم .

این مقدمه کوتاه را بر شمردم تا بتوانم دیدی فرای وضع موجود به شما ارایه نمایم
دیدی که با آن می توان بسیار راحت تر ، اما عمق تر از آنچه می بینیم و می شنویم از جوامع بشری در اختیار داشته باشیم .
یک سال و اندی پیش نظریه بسیار اندیشمندانه حکیم ارد بزرگ را دریکی از سایتها مطالعه نمودم . با این نظریه می توان جهان را دوباره ، اما اینبار بسیار روشنتر از گذشته دید.
احساس من این بود ان نظریه بخاطر پایگاه مستحکم نظری خود می تواند خیلی سریع درسطح افکار عمومی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و جهانی را دگرگون سازد…
اما آنچه رخ نمود بسیار عجیب و دهشتناک است.
بخاطر سکوت خبری این نظریه ، از دید جامعه تا کنون پنهان مانده و در واقع به خاک نشسته است .
تحولات نظری اگر با پشتوانه تجزیه و تحلیل عمومی روبرو نشوند قبل از تولد سقط شده اند.
مگر یک جامعه چند بار و در طی چند سال می تواند از دل بستر خویش ایده های جدید و نو به بار آورد ؟ که در نهایت با عدم کنکاش و نقد و ارزیابی درست، آن را در خواب غفلت خویش به فراموشی بسپرد.

امسال وقتی نظریه ” کهکشان اندیشه ” حکیم ارد بزرگ را دیدم شگفت زده شدم ، این نظریه بزرگترین اندیشه دنیای غرب امروز که نظریه ” دهکده کوچک جهانی ” است را با چالشی جدی روبرو ساخته است که آنهم تنها توسط قسمت کوچکی از رسانه های مدرن اینترنتی منعکس شد.
اما رسانه های تصویری و نوشتاری ما همان برنامه های عوام پسند خویش را دنبال نمودند.

شاید همین مسئله لزوم ایجاد شبکه های بخش های خصوصی را در عرصه رسانه تقویت بنماید اما تا آن زمان چه باید کرد؟!
پاسخ این سئوال را به شما وا می گذارم…
لازم می دانم در این قسمت نگاهی به زندگی حکیم ارد بزرگ داشته باشم . تا بدین شکل خود سهمی از کمبودهای عرصه خبر را پوشش دهم .

شناخت درست حکیم ارد بزرگ بخصوص در نظریه قاره کهن ، می تواند به شناخت بسیار کلی تر ، و دقیق تری از بنیه فرهنگی و اجتماعی حوزه تمدنی فرهنگ ایران ، از چین تا مدیترانه باشد.
نظریه قاره کهن خواستار اتحاد کشورهای حوزه تمدنی این منطقه از جهان تحت عنوان قاره کهن می گردد . این کشورها عبارتند از : قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، شمال باختری هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، پاکستان ، ایران ، عراق ، ترکیه ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، نیمروزی ترین (جنوبی ترین ) بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا نیمروز اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان

و من فکر می کنم این نگاه می تواند برآینده مراودات او با دوستانی همچون مرحوم احمد شاه مسعود و یا اندیشمندان تاجیک باشد.
به شخصه در نظریه قاره کهن او نکته ایی را دیدم که بسیار جالب و عبرت آموز است .
و آن مطلب در مورد داستان جاده ابریشم می باشد.
حکیم ارد بزرگ در آنجا شدیدا به این مسئله تاخته و معتقد است این جاده ، راه انتقال دانش و اندیشه ایرانی به چین و کشورهای این حوزه است بطور مثال آنها اندیشه های آیین میترایزم که بعدا سر از کنفوسیوس و تائو درآورد و همچنین شاهنامه فردوسی که چهارصد سال پس از حکیم توس در چین باز نویسی و اسامی شخصیتهایش عوض شد و غیره را از ما گرفته اند اما امروز نام محصولی از کشور خود را بر آن نهاده اند !.

او به صراحت می گوید واژه ” جاده ابریشم ” استعماری است و در واقع آنها می خواهند با اطلاق و رواج واژه مد نظر خود خوی توسعه طلبی خویش را به نمایش بگذارند
حکیم بزرگ در همان جا می گوید نام این جاده ، “راه فرهنگ ها” ست.
فکر می کنم وزارت امور خارجه ما که هر چند صباحی شهری از ایران را با شهرهای چین تحت همین عنوان “جاده ابریشم” خواهر زاده می کند باید دست نگهدارد.
واژه ها هزاران اندیشه را در پی می آورند و چرا وقتی ما بر روی “خلیج فارس” تاکید می کنیم اینچنین راحت راه تاریخی مرکز جهان تا شرق را به نام شرقی ها می کنیم؟

سخن کوتاه آنکه ، امیدوارم عرصه رسانه ما در مسیر حرکتی خویش هر چه زودتر تجدید نظر کند .
که اگر اینگونه شود جهان دوباره شاهد زایش نخبگانی فرهمند ، پس از نزدیک به هزار سال ، در ایرانزمین خواهد بود .


دکتر محمد مسعود تاجیک
آذرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و شش


ماخذ : http://7645.blogsky.com/1387/10/26/post-141

نظریه قاره کهن - دکتر محمد مسعود تاجیک

نوشته زیر متعلق است به دکتر محمد مسعود تاجیک
آقای تاجیک با بررسی اوضاع کشورهای گوناگون جهان به لزوم اجرای نظریه قاره کهن رسیده اند این مقاله متعلق است به سال 1385 -  امیدوارم استفاده لازم را از آن ببرید .
قاره کهن ، 
نظریه قاره کهن ، قاره کهن ، نظریه قاره کهن ، حکیم ارد بزرگ طراح نظریه 
قاره کهن ، ghareh kohan , hakim orod bozorg , rhvi ;ik , p;dl hvn fcv' ,
 fcv' adv,hk , kzvdi rhvi ;ik , حکیم ارد بزرگ طراح نظریه قاره کهن ، 
ghareh kohan , hakim orod bozorg
انفجارهای اتمی کره شمالی نشان داد غرب تا آخرین لحظه حتی پس از نشان دادن توان اتمی کره شمالی باز هم در پی فزون خواهی و پیشبرد اهداف خویش است .
اما خارج از بلواهای سیاسی روزانه رسانه ها می توان چنین پنداشت که هژمونی نظامی آمریکا و متحدینش در خاور دور به پایان فصل خویش رسیده است . اما آنها با ادامه جنگ رسانه ای سعی در مخفی نگاه داشتن مسئله را دارند .
پایان فصل نظامی گری چالش های مهتری را پیش روی آنها می گذارد که اولین آن فلسفه ادامه حضور نیروهای آمریکایی در ژاپن و کره جنوبی است و این بدان معناست که رفته رفته توان سیاسی غرب در این منطقه کاسته می شود و همگرایی در آن منطقه جای رقابت های دیرین را خواهد گرفت و در نهایت می توان پذیرفت آخرین مرحله تناقضات منطقه ای در آنجا در حال فرو ریزی است .
آمریکا و غرب برای پوشش رسانه ای این شکست توجه خود را به تناقضات و اختلافات تاریخی در منطقه ما دوخته اند . و این وحشتناک است !.

آنچه در دیدگاه حکیم ارد بزرگ دیدم تقویت سیستماتیک منطقه برای مبارزه با چنین روندی است . متاسفانه غرب در این محدوده دارای سرپلها و نیروهای خاص خود می باشد .
بحران عراق و تناقضات لبنان زمینه لازم برای اقدامات سریع کشورهای منطقه را برای نیل به این هدف (قاره کهن) فراهم ساخته است .
مسلما با شکست هژمونی نظامی گری در عراق ، لبنان و افغانستان با یورش دیگری مواجه خواهم بود و آن جنگ رسانه ای و اطلاعاتی خواهد بود ، و اکنون زمان خواب خرگوشی نیست اگرخود را آماده ننمایم بیم آن می رود وقتی به اصل جریان پی ببریم که دیگر آتش مناغشات منطقه ای با ریش سفیدی غرب ! هم درمان نیابد .

قاره کهن می تواند شرایط را پیشاپیش به نفع ما تغییر دهد . فکر می کنم حکیم ارد بزرگ با این نظریه بزرگترین چالش آینده کشورهای منطقه که همانا تنظیم مراودات بر اساس تاریخ و پیشینه مشترک است را درقالبی نوین به دوستی و همکاری مبدل ساخته است .
نباید از یاد ببریم که آمریکا و غرب ادامه حیاتشان در مناغشات بین المللی است دو جنگ اول و دوم جهانی به دولتمردان آمریکایی بخوبی آموخت که جنگ و کشتار در قاره های دیگر موجب سرازیر شدن طلا به سرزمین آنها خواهد شد !و حتما در خاطر دارید مهاجرین اولیه ای آمریکا نیز در جستجوی طلا بودند !!!…



ماخذ : نظریه قاره کهن

بررسی نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ


نوشته زیر متعلق است به استاد جعفر معروفی که پیرامون نظریه قاره کهن نوشته اند خوشحال می شم نظرات شما خوانندگان محترم وبلاگم را نیز در این مورد بخوانم و بدانم راستی سعی می کنم مطالب دیگر کارشناسان پیرامون نظریه قاره کهن رو اینجا بنویسم پس تا بعد


 
قاره کهن / حکیم ارد بزرگ / طراح نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ / 
hakim orod bozorg / hekmat orodism / ghareh kohan / بزرگ شیروان / bozorg
 shirvan / مجتبی شرکاء

حوزه تمدن قاره کهن مجموعه کشورهای را در بر می گیرد که همیشه تاریخ در ارتباطی تنگاتنگ با یگدیگر بوده اند .
می توان چنین پنداشت که حکیم ارد بزرگ با نگاهی فرا ملی ، به دامنه تمدن فرهنگی این ملل توجه داشته است . آنچه موجب می شود این کشورها به یکدیگر نزدیک شوند همانا فرهنگ مشترک در بین آنهاست .
حوزه فرهنگی زیر بنای اشتراکات و مراودات سیاسی خواهد شد . حکیم ارد بزرگ با یک نگاه کارشناسی در حوزه تمدن فرهنگی قاره کهن به نگاهی دقیق و حساس رسیده است این نگاه می تواند با بحث های تخصصی در بین نخبگان اجتماعی و دانشگاهی به گفتمان سازنده ای برسد .

نظریه قاره کهن تا در بین نخبگان و سپس کل مردم منطقه منتشر نشود نمی تواند قابلیت اجرایی پیدا کند .
من فکر می کنم آینده این منطقه آبستن چنین نظریه ای خواهد بود و معادلات سیاسی با زایش این دیدگاه بکلی تغییر خواهد کرد .
نکته ارزشمند این نظریه نگاه از وادی فرهنگ به قاره کهن است این دیدگاه می تواند موجب دوستی و برادری و رفع سوء تفاهم های ملل منطقه نسبت به یکدیگر گردد.

ماخذ : نظریه قاره کهن

قاره کهن

نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ رو خیلی دوست دارم چون باعث میشه کشورهای اطراف ایران به جای جنگ و خونریزی به دوستی و آشتی رو بیارن و پشت این دوستی رابطه فرهنگی هزاران ساله آنها با یکدیگر است منتظر نظرات شما خوانندگان وبلاگم هستم

فرزانه نصرتی

قاره کهن / حکیم ارد بزرگ / طراح نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ / hakim orod bozorg / hekmat orodism / ghareh kohan / بزرگ شیروان / bozorg shirvan / مجتبی شرکاء

ایده "قاره کهن"

دهم شهریور ۱۳۸۵ ( ۱ سپتامبر ۲۰۰۶ )
حکیم ارد بزرگ
http://s2.picofile.com/file/7725473652/arm.jpg

خاور و باختر

واژه گان خاور (شرق) و باختر (مغرب) در سامانه جهانی به چه گونه است .
خاور کدام سرزمین ؟ و باختر کجاست؟
چه رازی در پس این واژگان است ؟!
امروز پرده از رازی پزرگ برخواهم داشت !

می دانم هر آزده ای اگر پایش را بدرون یافته هایم بگذارد ، دیگر از آن پا پس نخواهد کشید .

شایان گفتن است در نوشتار زیر هر گاه نام ” قاره کهن” و یا ” سرزمین ما ” آورده می شود روی سخنم سرزمین هایست که کشورهای قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، شمال باختری هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، پاکستان ، ایران ، عراق ، ترکیه ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، نیمروزی ترین (جنوبی ترین ) بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا نیمروز اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان بر روی آن جای دارند .



در آغاز چند پرسش :

با نگرش بر پیشینه فرهنگ ، منش و بافت بومی چه همانندی میان مردم ” سرزمین ما” با خاور جهان ( فیلیپین ، تایلند ، کامبوج ، ژاپن ، چین … ) می توان دید ؟

ما چه همریشگی با چپره (جامعه) و توده مردم آنها داریم ؟

چرا هنگامی که به اروپا می نگریم آنان را همگن تر می بینیم ؟



چهار منش مردم جهان

یک – خاور
در خاور جهان ، برگرفته از چین و کشورهای گرداگرد آن ، احساسات و انگاره پردازی (افسانه ای ، خیالبافی) میاندار است .
با نگاهی به اندیشه های بودا ، کنفسیوس و تائو می بینیم بیشتر رفتارهای آنها احساسی است، و در هنرهایی همچون خوشنویسی و نگارگری این احساس بیشتر دیده می شود .

چند گزینه :
- ناسازگاری احساسی چین بر سر دیدار نخست وزیران ژاپن از یک نیایشگاه دیرینه .
- گروهک های نو پای انگاره پرداز در ژاپن و یا چین که گاهی خوی سیتزه جویانه به خود می گیرند.
- جشنها و بزمهایی همچون رقص اژدها
- در ورزش نیز آنان پرشتاب و احساسی همچون ورزش های بومی خویش رفتار می کنند
- بزم چای نمونه دیگر آن است .

دو – باختر
وارون بر این در باختر گواه (شاهد) مَنشی همواره مادی هستیم آنچه رویکرد پایه را بر دوش دارد بازار سرمایه و سود بیشتر مادی است اروپائیان برخورداری از درآمد بیشتر را پیشتر ، به گونه ای نابهنجار(غیر قانونی) بکار گرفته اند . مکیدن خون سرزمین های گوناگون بدست آنها گویای حس سودجویی آنهاست ، بیشترناسازگاریهای چپیره های (جوامع) اروپایی تا یک سده پیش بیشتر برای بخش بندی داشته های (ثروت) سرزمینهای دیگر جهان بوده است و دیدیم این درگیری ها به نخستین جنگ جهانی انجامید و پس از آن توفان جنگ دوم جهانی ، که به خونخواهی از جنگ نخست وزید.
با نگاهی به اندیشه های آدلف هیتلر در نامه “نبرد من” می بینیم همواره دیدگاه آنها بیشتر خوراندن افرنگ(اروپایی) بدست مردم سرزمین های گسترده تر خاوری است . نگاه اروپائیان نگاهی است خود خواهانه . آنها هیچگاه از خود نپرسیدند این تاراج آبادها ( مستعمرات ) ، خود دارای فرهنگ و پیشینه و شناسه ای با ارزش هستند آنها به توشه ها و داشته های یک کشور ناتوان می نگرند ، نگاه سود جویانه آنها از آغاز پدید آمدنشان بوده و همچنان ادامه دارد .

گزینه ای دیگر :
کسی برخودار از سامان شهروند پذیری ( قانون مهاجرت ) آنها می گردد که بیشترین سود مادی را برای آنها داشته باشد .
برخورد آنها با ترکیه برای پیوستن به سازمان (اتحادیه) اروپا نماینگر این گفته است .

سه – قاره کهن
و اما “سرزمین ما”
دارای مردمی میانه رو ، آزرم گرا و ادبمند می باشند مردمی هستند که از احساسات و مادیگرایی با نیروی خرد به اندازه بهره می برند . این مردم میانه رو همانا در میانه جهان می زیند ، در سرزمینی زندگی می کنیم که برآیند رفتار ما خاور و باختر را برای تاراج آن به تلاش واداشته ، گنج پنهان خداوندی در این سرزمین همواره هویدا بوده است .

چهار – بومیان
مردم قاره آفریقا به جز کشور مصر( مصر منش و خویی نزدیک به قاره کهن دارد) و سرزمین های بومی قاره های آسیا ، آمریکا و استرالیا دارای فرهنگی خویشاوندی و تبارگرا می باشند نگاه آنها بیشتر به تبار و شهر خویش بسته است . آنها پهنه پیوستگی شان را به روشهای گوناگونی اندک ساخته اند.

بیشتر گسست اندیشه و منش بومیان با ساکنان قاره کهن در آن است که آنها پافشاری بر بده بستانهای فرهنگی با دیگر فرهنگها و یا گسترده تر نمودن آرمانها و اندیشه خویش نمی بینند . در حالی که چپیرهای قاره کهن بخت خویش را در داد و ستد گسترده تر و پخش یافته های خود می دانند .

بومیان برای داد و ستدهای خود سامان و هنجار ویژه و استواری دارند که بیشتر رویه درونی (جنبه داخلی) دارد آنان بجای ” احساس ” خاور زمین از ” خوی آهنین” و بجای “سودجویی” باختر به “بسندگی و شکیبایی” روی آورده اند .

هشدار :
سرزمین های کوچ نشین (مهاجر نشین) ، دارای منش و خوی ویژه نمی باشند قاره آمریکا و استرالیا پهنه ای بزرگ از کوچندگان ناهمگون است پس صدها سال با یک برآیند همگیر بازه (فاصله) دارند .

هشداری دیگر :
در کشورهای ساتراپ های پیوسته (ایالات متحده) آمریکا ، کانادا و استرالیا از برای بودن اروپائیان در بافت زورمند چپیره آنجا ، به روشنی می توان چهره پنهانی و سود جوی باختر را دید .

ریشه آشوب
دانشمندان باختر در یک بررسی پیشینه ای (تاریخی) به این فرآیند رسیدند که باید چنبره ای (حلقه ای) بزرگتر از مرز های سیاسی بین خود و همچنین ” سرزمین ما ” به گونه نادیدنی بکشند.
این آغاز پیدایش قاره اروپا شد و به پیروی از آن دیگر سرزمینها نیز نام قاره به خود گرفتند اروپائیان دشمنی میان خود را با چنبره ای به نام اروپای یکپارچه بهبود بخشیدند که البته همیشه نیز نتوانسته آنها را یکدست نگاه دارد . شاید ساختن قاره در سرزمین آنها سبب همگونی بیشتر درمیان آنها گشت اما به بهای بلعیدن قاره کهن ، اندکی را اروپا و سرزمینی بزرگ را آسیا .
اروپائیان دشمنان خویش را به یک گونه می پندارند.
مردمان قاره کهن همچون آنان تاراجگر نبودند . این رویداد آنگونه گشت که در پیشینه آنان همواره به شیوه های گوناگون به سوی قاره کهن بتازند و با آن که رفتاری ددمنشانه از خود به نمایش می گذاردند همواره مردم قاره کهن را ” بربر” می نامیدند .
این رویداد درباره پیشینه کهن نیست با نگاهی به لشکرکشی فرمانروایان اروپا در ۲۰۰ سال گذشته خواهید دید بارها اروپائیان تلاش نمودند به سرزمین ما نزدیک شوند ، اگر این پیشامد رخ می داد شاید روزگار قاره کهن امروز به گونه دیگری بود .

سود اروپائیان
امروزه اروپائیان می دانند برآیند ادامه کمین قاره کهن بدست خاور زمین ، بافت شگفت و دگرگونی را پدید آورده است به این گونه مردم این سرزمین بزرگ هیچگاه نمی توانند یگانه شوند ودر پی آن نگرانی برای سود جویی های آنان فراهم سازند . روشن تر آنکه بافت ناهمگون امروز جلودار پیوندهای همیشگی میان آنان خواهد شد . سازمانهایی همچون آسه آن ، شانگهای ، دریای پارس (خلیج فارس) و اکو میوه این ناراستی است و بر پاد (خلاف) چهره کنونی آسیا ، کشورهای اروپایی با پیشینه هم ریشه و یکدست تر بودن دارای توان بیشتری برای رسیدن به همگرایی هستند .

چرا خاور و باختر؟
شاید بپرسید این رویداد چه دردی را داروست ؟ که ما بخشی از پیکره قاره کهن باشیم و یا خاوری و یا باختری ؟
آشکار است که نام ها می توانند خود دارای اندیشه و توان باشند نام ها شناسنه ، گوهره و نشان پیشینه ماست.
نام می تواند پویا و پرورنده باشد .
نام می تواند یار و توان پیوستن و یکپارچگی یک سرزمین باشد .
به تاراج رفتن نمادهای فرهنگ دیرینه ما
در دو سده گذشته باختر از ندانم کاری سران کشورهای قاره کهن سود جسته و بسیاری از دانش ها و آفرینشهای فرهنگ ما را به یغما برده است .
آنها برای هنجار بخشیدن کار خود دیوان های ویژه ای ساختند و دانش جهان تا به آن روزگار را به نام خود نموده و برای هر دانشی یک تن از میان خود را گزینش و سپس به نام نماد دانش و فر ، با پررویی پایان ناپذیری بر همه بزرگان گیتی پیش شمردند .
آغاز فرهنگ و پیشینه سرزمین ما همچون مردم سالاری ( دموکراسی ) و یا دانشهایی همچون شهرسازی ، کیمیا ( شیمی ) ، هامار(ریاضیات) و هند چک (هندسه) ،اختر شناسی ، برید ( ارتباطات) و در پایان سرایش و نگارش ( ادبیات ) را به نام خود به گونه ای دروغین پخش نمودند.
دانشمندان سرزمین ما هنگامی پی به ریشه داستان بردند که دیگر خیلی دیر شده بود .
کاش این موارد به دانشها پایان می یافت. آنان خود را پدیدآورندگان نخستین هنرهای بشری همچون نمایش ، نگارگری ، پیکر تراشی ، آهنگ سازی و دهها نمونه دیگر دانسته و با ناکسی همه را که به گونه ای پر گواه از آن پیشینه مردم سرزمین ماست را در نفیر و کرنا به سود خود به جهانیان شناسانده اند.

پندار تاراجگر باختر
سرنامهای مرزبندی کنونی قاره ها را اروپائیان نوشته اند .
آنان آرزوها و پندارهای تاراجگر خویش را نیز به گونه پلیدی به نمایش گذارده اند .
به گستره مرزهای سرزمین امروزی اروپا نگاهی بیفکنید .
این مرزها با هیچ گواهی نمی تواند درست باشد!
آنان زبانه مرز خویش را تا شمال ایران کنونی و تا دل روسیه پیش برده اند شاید نیازی به گفتن نباشد که هیچگاه آنها به این مرزهای دور دست نیافته اند .
این گمان می رود آنان از پس شکست ها و خواری های جنگی خود ، بدین گونه تاوان خواسته اند . بی گمان این یک تاخت و تاز آشکار است .

می دانیم نزدیک ترین کشورهای شمال خاوری یونان ( کشورهای کرانه دریای سیاه ) ، دارای فرهنگ و ریشه مردم قاره کهن هستند .

ایدر مرزهای قاره امروزی اروپا نمی تواند جایی برای پذیرش داشته باشد . این مرزها ساخته انگاره بیمار کاخ های سرد و برهنه یونانیان است و گویای تاخت و تازی نمادین به درون بافتهای توانمند قاره کهن .

به نمونه های زیر بنگرید آیا می توانید ناتوانمندی لازم را برای براندازی آن گرفتاریها در خاور و باختر دریابید ؟

آشوبسرای ( بحران) کشمیر :
آیا جنگ در آنجا خاموش شد؟ چرا کشمیر با فرهنگی بسیار دراز، به چنین دردی دچار شده آیا کشمیر داشته هندوستان است و یا پاکستان ؟ برای ما جای خواستی نیست مهم این است که آنجا بخشی از پیکره و پیشینه قاره کهن است

آشوبسرای بالکان :
در گسست یوگسلاوی گواه بودیم اروپا از نگاهداشت آن ناتوان بود . چرا مردم سرزمین ما در برابر این رویداد بسیار کنجکاو بود ؟ و چرا اروپائیان تا واپسین دم از میانجیگری قاره کهن در اینباره جلوگیری کردند ؟

آشوبسرای گرجستان :
افزون خواهی اروپائیان در آشوب ناپایان گرجستان هم دیدنی و شگفت آور است آنان هنوز نتوانسته اند میان سود خود در مسکو و تفلیس یکی را بر گزینند و این کشور با فرهنگ و پیشینه ای بزرگ هم چنان دچار آسیب های بی شمار است

آشوبسرای قره باغ :
سازمان اروپا کوشید پاییدن (کنترل) جنگ در بنا گوش ایران و ترکیه را خود بدست بگیرد و دیدیم نقش آنها از اندازه یک میانجی ناتوان بیش نرفت .
آشوبهای مانند این باید در قاره کهن و به بگونه ای درست به پایان رسد چون ترس از جنگ برای دو کشور نارسایهای بیشتر در پی دارد.
نکاتی آموزنده از فروپاشی سازمان همبستگی شوروی

آنگاه که سازمان همبستگی (اتحاد جماهیر) شوروی از هم پاشید همانگونه که استونی ، لیتوانی و مولداوی در باختری ترین سرزمین روسیه به سوی لهستان و اروپا کشیده شدند ، کشورهای تازه پا گرفته قاره کهن با شتاب به هم نزدیک شدند آنان بدنبال همریشگی بودند ، شور و شادی میان مردم کشورهای همسایه برای پیدایش داد و ستد همه سویه پدیدار گشت .

تخم دورویی باختر
باختر با دانستن این پیشینه که همگرایی می تواند به زیان آنها بینجامد با پاشیدن تخم درویی جلودار پیدایش ساختاری توانمند در این سرزمین شد رسانه های آنها همواره از هماوردی (رقابت) ایران ، ترکیه و پاکستان برای برخورداری از سود بیشتر در این کشورها گزارش می دادند و بدین گونه پیرامون را تیره و تار نمودند .

برآیند رفتار باختر
همانا میان مردم قاره کهن دوستی مالا مال است ما همواره دارای یک پیشینه همریشه هستیم.
در آغاز راه برخی از سیاسیون رفتار نادرست نموده و با سخن باختریان هم آوا شدند اما با خواست مردم ، روند همکاریهای فرهنگی ، دانشی و ارزی (اقتصادی) همچنان گسترده راه خود را می پیماید .

خاور در بوته ارزیابی
گفتگوهایی که گذشت به چم (معنای) پاک بودن خاوریان نیست .
برای نمونه اگر نگاهی به سازمانهای گوناگون ورزشی آسیا بیفکنید ! خواهید دید بیشتر آنها در خاور دور جای دارند ؟!
خواسته آنان چه اندازه با رویه ورزش این قاره برابر است !
سالهاست ورزشکاران سرزمین ما در گرداب این نمایندگان ورزش آسیا گرفتارند و راه درمانی هم نیست این چپیره ها (مجامع) نگاهبان سود کشورهای خاور دور هستند سازمان کشورهای عربی بدبختانه بسیار دهشتناک تر رفتار می کنند .
تنها ورزش بدین درد گرفتار نیست سازمانهای دیگر آسیایی نیز چنین روندی را می پیمایند.
سالهاست گفتگو از یک آگه رسانی ( خبرگزاری ) آسیایی بزرگ است و می بینید آگه رسانی های چینی و ژاپنی در یک هماورد فشرده تلاش در گرفتن این پهنه را به سود خویش دارند و شگفت آنکه مردم قاره کهن باید خوارترین گزارشهای آنان را ببینند و آشکارترین گزارشهای سرزمین خویش را از اندک رسانه های درونی و یا از رسانه های باختر ! بگیرند .

این را چگونه می شود پاسخگو بود .

بازیگران آسیا
دو دسته آسیای دوری ها (ژاپن ، چین ، کره ،…) و تازی ها ( عربها ) بر آسیا سوارند برای اینکه شمار آرایشان بیشتر است .
سازمانهای ارزی (اقتصادی ) آنان گویایی بافت بومی و یکدست سرزمین آنهاست.


نپذیرفتن دیدگاه ” راه ابریشم”
خاوریها بویژه ژاپن و چین تنها گزینه ای که تا کنون برای نگاه داشتن یکپارچگی آسیا آفریده اند همانا ” راه (جاده) ابریشم” است .
و اما چرا ابریشم ؟!
این را باید از ژاپنی ها و چینی ها پرسید !
راهی برای پیوند سرزمین ما با آنها بوده است سرنام ( عنوان ) ابریشم هم نشانه سود خواهی آنها و چیرگی بر پیشینه دیرینه آن است آنان هماورد خودرو ( مسابقات رالی ) و یا داستانهای سیمایی ( سریالهای تلویزیونی ) در راستای گسترش این دیدگاه به گونه ای یک سویه ترتیب داده و یا ساخته اند .
آنچه مردم قاره کهن به آنها بخشیده اند اگر همچون ابریشم مادی نباشد اما در ارزش گذاری از ابریشم بسیار با ارزشتر است .
به گفته یکی از برجسته ترین دانشمندان چین ادب و خرد آنها در گروی فرهنگ سرزمین ماست.

آنها از "راه ایران” ۴۰۰ سال پس از نگارش “شاهنامه” بکلک استاد فردوسی ، سروده های او را بی کم و کاست به چینی برگردانده و همه سرنامها و نامها را برای خود بدلخواه بر می گردانند و بر پایه آن سروده ها ، صدها نمایش کهربایی ( فیلم سینمایی ) رزمی ساخته اند ! …

بله راه ایران و نه ابریشم …
غوغا سالاری هنر چینی ها است

در آغاز چند گزینه کلیدی :
- خاموشی چینی ها در درگیری های جهانی نباید بر آشتی جویی آنان گذاشته شود . آنان زمانی که گمان کنند آماده رویارویی هستند از هیچ گونه کرداری فرو گذار نخواهند بود.

نمونه آشکار آن را در کامبوج دیدیم جنگی با هزار هزار ( یک میلیون ) کشته ! .

آنان آدمیان نازک بدنی ( ظریفی ) هستند و به همین گونه در سیاست بخش بیرونی ( خارجی ) خود نیز بسیار نرم رفتار می کنند اما این رویکرد نباید ما را به دام بیندازد .

- تایوان در گذشته بخشی از چین بوده است چینی ها در ۵۰ سال گذشته ، به هزار گونه تلاش نمودند تا آن سرزمین را پس بگیرند و البته بیشتر این روش ها همراه با نشان دادن چنگ و دندان ارتش بوده است.

بر همه ما روشن است که همه کشورهای با فرهنگ و با پیشینه ای کهن در دهها سال گذشته به شیوه های گوناگون کوچک شده اند اما اینکه امروز برای پیوستن دوباره چنگ و دندان به سوی آنها نشان بدهیم کاری شگفت آور است باورکنید اگر مردم و برگزیدگان این کشورها بفهمند که پیوند نیاز است ، همچون پیوستن دو آلمان ، این پیشامد رخ می نماید ، اما اگر این آمادگی نباشد هر گامی به دورتر شدن خواهد انجامید . بویژه آنکه در تایوان سامانه چند گروهی (نظام چند حزبی ) فرمانرواست و …

- چنانچه دیدیم برای اینکه چینی ها هماورد (مسابقات )المپیک را به کشور خود بکشند از هر رفتار نمایشی فرو گذار نکردند و هر روز به گونه ای از زنجیره انسانی بر دیوار چین گرفته تا همایش در گردراه ( میدان ) “تیان آن من” و یا بزمهای گوناگون در باشگاه های ورزشی همه و همه برای فشار بر اندیشه جهانیان بود تا سرانجام به خواسته خود رسیدند .

مبادا با جنجال آفرینی چینی ها و همین طور دیگر کشورهای خاور دور از پیدایش قاره ای کهن در میان خود روی برگردانیم . باید باور کرد آنها هر کاری برای نگاهداری جایگاه برتر خویش انجام خواهند داد .

گردش توانمندی
گردش توانمندی ( قدرت) از باختر به خاور با این روند کاریست پرهیز ناپذیر . براین باورم با یک همگرایی ، در قاره کهن می توانیم به بالندگی و پویندگی شتابان و همه سویه دست یابیم .

با این گفته ، دور می دانم توانمندی در یک یا دو بخش جهان چگالی (متمرکز) یابد .

آستانه
از همه شما می خواهم بی هیچ پیش داوری به سخنانم بنگرید و بی درنگ می گویم که ما در آستانه یک پیش خواست ( تصمیم ) بزرگ هستیم .


دانشمندان
بودن صدها سراینده و دانشمند در پیشینه همریشه ما، که با بخشبندی مرزهای امروزین، نمی توان آنها را در زمره شهروندان یک کشور ویژه دانست همچون مولوی ، ابوریحان بیرونی ، پور سینا ، اقبال لاهوری ، خواجه عبدالله انصاری ، بیدل ، خوارزمی ، مروزی، مخدوم قلی ، ناصر خسرو ، رودکی ، نظامی گنجوی و دهها نمونه دیگر خود نشان یگانگی ماست .

ورزش
در ورزشها و بازیهای بومی این نزدیکی ها نمودی دیداری تر دارد همچون ورزشهای باستانی و پهلوانی .

حکیم فردوسی
همریشگی در قاره کهن را به روشنی در عشق به استاد فردوسی می توانیم ببینیم خوشبختانه یکی از میهمانان همایش جهانی فردوسی ( سال ۱۳۶۹ دانشگاه تهران ) بودم برگزیدگان بیش از صد و اندی کشور آمده بودند . برایم دلبستگی و دانایی بی مانند استادان کشورهای قاره کهن نسبت به منش و نگاه خردمندانه فردوسی به جهان ، که برآیند آرمانها و دیدگاه مردم این قاره است جای شگفتی و شادمانی داشت .

راه بی بازگشت
داد و ستد گسترده فرهنگی میان خردمندان و مردم ، نزدیکی سیاستمداران این سرزمین را بر پاد (علیرغم ) گرایش باختر پدید خواهد شد .
خواسته نزدیکی ما راهیست بی بازگشت از آن سو که مردم و برگزیدگان ما زودتر از سیاسیون به همگرایی بیشتر تن داده اند .

http://s2.picofile.com/file/7725471719/great_orod_ghareh_kohan_2.jpg

قاره کهن
امروز بایسته است که ما کهن ترین سرزمین جهان را که گهواره فرهنگ ، دانش و هنر است را به نام ” قاره کهن ” گردآوریم و این را شالوده پیوستگی پیشینه ای میان مردم سرزمین های مادریمان گردانیم .
کهن به چم ( معنای ) دیرین ، دیرینه و کامل است . ریشه آن پهلویست و می تواند نامی سترگ برای سرزمین آسیم ( معظم ) ما باشد .

http://s3.picofile.com/file/7725472468/ghareh_kohan.jpg

نگاهی به مرگ ایرج
اگر به پیشینه فر و شکوه کشورهای قاره کهن نگاهی بیفکنیم خواهیم دید همه ما خویشاوندانی بسیار نزدیک هستیم به نیرنگهای گوناگون از هم بدور افتاده ایم و بدبختانه امروز هر یک سنگی به سینه می زنیم .
بی هیچ بزرگ نمایی استاد فردوسی والاترین خدمت را در همگرایی این سرزمین به خرج داده است . در اثر جاودانه او می خوانیم که فریدون پادشاه اساطیری سه فرزند داشت به نامهای تور و سلم و ایرج .
تور را به خاور (سرزمین امروزی چین ) و فرزندی را به باختر کشورش که اروپا باشد فرستاد و مرکز فرمانروایی خویش که قاره کهن است را به ایرج ، پاک ترین فرزندش سپرد .
جالب است که بدانید نخستین کسی که از این میان کشته می شود همان ایرج است!
او با نیرنگ برادرانش در خاور و باختر کشته می شود .
و گویا این آرزوی دیرین سلم و تور امروز به بار نشسته است !!!
فرزندان ایرج هنوز نتوانسته اند سرچشمه خرد جهان را در قاره کهن همگن کنند.



پایان نظریه قاره کهن